ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را به دلیل مشکلات چاپگر، برای برخی سیستم‌ها مسدود کرد

چاپگرهایی که از Microsoft IPP Class Driver یا Universal Print Class Driver استفاده می‌کنند، تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت از ارائه به‌روزرسانی 22H2 یا 2022 ویندوز 11 به دستگاه‌هایی جلوگیری می‌کند که از چاپگرهایی با درایور کلاس IPP مایکروسافت (Microsoft IPP Class Driver) یا درایور کلاس چاپ جهانی (Universal Print Class Driver) استفاده می‌کنند.

طبق گزارش Bleeping Computer، برخی از چاپگرهای نصب شده در سیستم‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار دارند، به کاربران اجازه می‌دهند که فقط از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنند که در این شرایط ویژگی‌هایی مانند رنگ، چاپ دوطرفه یا وضوح بالاتر به دلیل مشکلات اتصال در دسترس قرار نمی‌گیرد.

مشکل ویندوز 11 با چاپگرها

آپدیت ویندوز

مایکروسافت توضیح می‌دهد:

«ویندوز برای شناسایی تمام ویژگی‌های چاپگر به اتصال با آن نیاز دارد. بدون اتصال، چاپگر با تنظیمات پیش‌فرض تنظیم می‌شود و در برخی شرایط ممکن است پس از بازیابی اتصال به چاپگر، [ویندوز] به‌روزرسانی نشود.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است:

«اگر چاپگر شما نتواند از ویژگی‌های خاصی مانند رنگ، چاپ دوطرفه/دورو، تنظیمات مربوط به اندازه یا نوع کاغذ، یا وضوح بالاتری از 300x300dpi استفاده کند، ممکن است تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرید.»

مایکروسافت به مشتریان خود توصیه می‌کند تا زمانی که این مشکل برطرف نشده، به‌روزرسانی 2022 ویندوز 11 را با استفاده از Media Creation Tool یا دکمه «Update now» به‌صورت دستی روی سیستم‌های آسیب‌دیده خود نصب نکنند.

غول ردموندی اضافه می‌کند:

«ما در حال حل و فصل کردن این مشکل هستیم و در نسخه بعدی به‌روزرسانی آن را ارائه خواهیم کرد.»

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که کاربران ویندوز 11 می‌توانند با حذف و نصب مجدد چاپگرهای آسیب‌دیده، این مشکل را برای چاپگرها حل کرده و فقط تنظیمات پیش‌فرض آن‌ها را مجاز کنند. به گفته غول فناوری، نصب مجدد پرینتر، ویندوز را مجبور به دانلود و نصب دوباره درایورها می‌کند که این امر باید مشکلات را کاهش دهد.

چند هفته پیش بود که مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد. از جمله قابلیت‌های جدید آن می‌توان به صداهای طبیعی جدید ویندوز برای قابلیت Narrator، قابلیت کپشن زنده در زمان گفتگو با بقیه کاربران، امنیت بهتر، پیش‌نمایش اپ استور آمازون با بیش از 20 هزار برنامه و بازی اندرویدی و جلوه‌های جدید صدا و دوربین اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی