ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار صوتی الکسا
خودرو

آپشن جدید بی ام و؛ گفتگوی صمیمانه بین ماشین و راننده با دستیار صوتی الکسا آمازون

آمازون چند روز گذشته از محصولات و دستاوردهای جدید خود رونمایی کرد. یکی از این دستاوردها، نسل جدید دستیار صوتی الکسا است که اکنون مورد توجه بی ام و قرار گرفته است. بی ام و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

آمازون چند روز گذشته از محصولات و دستاوردهای جدید خود رونمایی کرد. یکی از این دستاوردها، نسل جدید دستیار صوتی الکسا است که اکنون مورد توجه بی ام و قرار گرفته است. بی ام و قصد دارد تا پشتیبانی از ابزار کمکی آمازون را به نسل بعدی خودروهایش اضافه کند. استفان دوراک، معاون ارشد عملیات فنی توسعه در بی ام و گفت: «فناوری الکسا گفتگوی صمیمانه و طبیعی‌تری را بین راننده و وسیله نقلیه ممکن می‌سازد. بنابراین رانندگان می‌توانند روی جاده تمرکز کنند. استفاده از دستیار صوتی الکسا تجربه دیجیتال را به سطح کاملا جدیدی ارتقا خواهد داد.»

بنابر گفته بی ام و، تعامل انسان و خودروهای این شرکت از سال 2018 اهمیت بیشتری پیدا کرده است. خودروسازان مشهور اکنون در حال سرمایه‌گذاری روی دستیارهای صوتی هستند. این دستیارها همچون الکسا، به رانندگان امکان کنترل وسیله نقلیه را می‌دهند بدون آن که راننده مجبور باشد چشم خود را از مسیر روبرو بردارد.

دستیار صوتی الکسا در خانه و اتومبیل

پیش از این دستیار صوتی الکسا در منازل مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون این دستیار با سیستم چندرسانه‌ای بی ام و هماهنگ می‌شود تا امکان استفاده آن در خودروها نیز فراهم شده باشد. این قابلیت به مالکان خودروهای بی ام و امکان می‌دهد تا از تمامی مزایا این ابزار دیجیتال در اتومبیل خود نیز برخوردار شوند.

آپشن جدید بی ام و؛ گفتگوی صمیمانه بین ماشین و راننده با دستیار صوتی الکسا آمازون

نسل بعدی دستیار صوتی بی ام و دو سال دیگر رونمایی می‌شود و به رانندگان اجازه می‌دهد تا موسیقی را کنترل کنند، خانه هوشمند خود را از راه دور مدیریت کنند، مواردی را به لیست خرید اضافه کنند و آب و هوا را بررسی کنند. مالک خودرو بی ام و می‌تواند تمامی این قابلیت‌ها را به صورت همزمان یا جداگانه مورد استفاده قرار دهد.

آمازون با تلاش خود موفق شد تا بالاخره در صنعت خودروسازی نفوذ کند. علاوه بر بی ام و شرکت‌های دیگری همچون جگوار و فورد نیز از دستیار صوتی الکسا بهره‌مند شده‌اند. آمازون اکنون دستگاهی معرفی کرده است که امکان استفاده از ابزار صوتی آمازون در خودروهای قدیمی را نیز فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی