ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ M2
تکنولوژی

چیپ M2 Extreme احتمالا 48 هسته پردازنده و 160 هسته گرافیکی خواهد داشت

چیپ M2 Extreme اپل احتمالا سال آینده در نسل جدید مک پرو استفاده خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

اپل در سال جاری از نسل دوم اپل سیلیکون یا همان چیپ M2 با عملکردی خارق‌العاده رونمایی کرد. در حالی که هنوز مشخص نیست غول فناوری برای آینده مک پرو چه برنامه‌ای دارد، گفته شده که سال آینده ممکن است شاهد عرضه تراشه M2 Extreme باشیم که در یک مک پرو جدید از آن بهره گرفته خواهد شد و اکنون مشخصات احتمالی این چیپ فاش شده است.

چیپ M2 Extreme

طبق گزارش جدیدی که درباره این چیپ منتشر شده، ظاهرا M2 Extreme از 48 هسته پردازنده، 160 هسته گرافیکی و حداکثر ظرفیت حافظه 384 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

چیپ M2

در همین رابطه، سال گذشته بلومبرگ در گزارشی گفته بود نسل جدید مک پرو با پردازنده 40 هسته‌ای اپل سیلیکون سال 2022 از راه می‌رسد. بنابراین هرچند تعداد هسته‌های پردازنده این چیپ (40 یا 48 هسته) مشخص نیست، اما احتمالا M2 Extreme در مک پرو اپل سیلیکون آینده این شرکت استفاده خواهد شد که انتظار می‌رود این دستگاه سال آینده معرفی شود.

اپل پس از سال‌ها شایعات مختلف در مورد حذف تراشه‌های اینتل از محصولاتش و استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود برای مک، سال 2020 با مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی، مک مینی و آی مک 24 اینچی که از تراشه M1 بهره می‌بردند، این انتقال را آغاز کرد. پس از آن در سال 2021 با مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی مجهز به چیپ‌های M1 پرو و M1 مکس و سپس در سال 2022 با M1 اولترا و دستگاه مک استودیو شاهد ادامه این برنامه بودیم.

در ماه ژوئیه نیز این چرخه با نسل بعدی یعنی تراشه‌های M2 در یک مک بوک ایر کاملا جدید نیز ادامه پیدا کرد. اکنون انتظار می‌رود که تا اواخر این ماه شاهد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی