ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
تکنولوژی

فرود دردسرساز پهپاد تحویل غذای آلفابت، برق هزاران خانه را قطع کرد

این پهپاد که توسط شرکت Wing ساخته شده، در هنگام تحویل غذا باعث آتش‌سوزی و قطع برق یکی از شهرهای استرالیا شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

پهپادی که توسط Wing، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت تولید شده، در هنگام تحویل غذا روی یکی از خطوط برق شهر بریزبن، استرالیا با قدرت 11000 ولت فرود آمد که این حادثه باعث آتش‌سوزی و همچنین قطع برق بیش از 2000 خانه و کسب‌و‌کار برای مدت کوتاهی شد.

شرکت Wing در طول چند وقت گذشته با آزمایش‌های مربوط به پهپادهای تحویلی خود در استرالیا پیشرفت ثابتی داشته است، اما این حادثه برخی چالش‌های پیش روی چنین پروژه‌هایی را نشان می‌دهد. شرکت ارائه‌دهنده خدمات برق Energex، موفق شد پس از این حادثه در عرض 45 دقیقه برق 2000 مشتری را بازگرداند، اما 300 مشتری آن سه ساعت را در تاریکی سپری کردند.

«دنی دونالد»، سخنگوی این شرکت به نشریه The Age توضیح داد که پهپا‌د پس از این حادثه آتش گرفت و به زمین افتاد.

بیانیه زیرمجموعه آلفابت درباره حادثه پهپاد

تحویل غذا با پهپاد

سخنگوی وینگ نیز به این خبرگزاری گفت که پهپاد آن‌ها در حال تلاش برای یک «فرود کنترل شده پیشگیرانه بوده است [اما] در نهایت روی یک خط برق هوایی متوقف شد.» شرکت متعلق به آلفابت بابت هرگونه اختلال ایجاد شده عذرخواهی کرده و گفته که در حال بررسی حادثه پیش آمده است.

دونالد به این موضوع اشاره کرده که هیچ آسیب دائمی به خطوط یا شبکه برق این شهر وارد نشده، بنابراین Energex به دنبال دریافت خسارت از Wing نیست. با این حال، او به افرادی که از پهپادها استفاده می‌کنند هشدار داد که در اطراف خطوط برق محتاط‌تر باشند.

او به ABC گفت:

«پانزده سال پیش، ما از مردم درخواست کردیم که هنگام به هوا در آوردن بادبادک‌ها با فرزندان خود در هنگام کریسمس، مراقب محل پرواز آن‌ها باشند. اکنون از والدین می‌خواهیم تا مراقب مکان‌هایی که کودکان‌شان پهپادهای خود را به پرواز در می‌آورند، باشند.»

شرکت متعلق به آلفابت در سال 2019 تاییدیه‌های لازم برای استفاده از پهپادهای خود به منظور تحویل غذا و دارو در استرالیا را به دست آورد. از آن زمان تاکنون، محبوبیت این سرویس افزایش یافته است. Wing در هشت ماه اول سال 2021، بیش از 50 هزار سفارش را در ایالت کوئینزلند از طریق پهپاد تحویل داده است. اخیرا نیز این روند را در دالاس، امریکا آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی