ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزارت ارتباطات: زمان استفاده از بسته‌های اینترنت پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود

رگولاتوری اعلام کرده بسته‌های اینترنتی پس از عادی شدن شرایط تمدید خواهند شد. در اطلاعیه رگولاتوری درباره «زمان عادی شرایط اینترنت» صحبتی نشده است.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۹

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌های حاکم در اینترنت و عادی شدن شرایط کشور، تمدید می‌شود.

به گزارش دیجیاتو روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود. به نظر می‌رسد که این تصمیم بخاطر شرایط اینترنت در کشور صورت گرفته و در واقع وزارت ارتباطات قصد دارد که با این کار، حق و حقوق مشترکین را که در این مدت نتوانستند از بسته‌های اینترنتی خود به درستی استفاده کنند، حفظ کند.

بر اساس این اطلاعیه که به تازگی منتشر شده، در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود. این زمان هنوز به طور دقیق مشخص نیست و در اطلاعیه رگولاتوری درباره «زمان عادی شرایط اینترنت» نیز صحبتی به میان نیامده است. همچنین در بیانیه رگولاتوری به این موضوع اشاره نشده که تکلیف مشترکین اینترنت ثابت چه خواهد شد چرا که این دسته از مشترکین نیز با اختلال‌های فراوانی در روزهای اخیر مواجه بودند.

گفتنیست چندی پیش نیز «عزت الله ضرغامی» وزیر گردشگری به کاربران وعده داده بود در صورت بازگشت آرامش به شرایط کشور، اینترنت پرسرعت‌تری به مردم عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که وضعیت اینترنت و فیلترینگ و اختلال حاکم در آن تنها بسته به برخی شرایط که از سوی دولت اعلام شده، به وضعیت پایداری خواهد رسید.

در دو الی سه هفته گذشته، کاربران با مشکلات عدیده‌ای در رابطه با اینترنت و وبگردی روبرو شده‌اند و در بسیاری از ساعات شبانه روز، اینترنت در برخی مناطق به طور کلی قطع شده و در برخی مناطق نیز اختلالات فراوانی پیدا می‌کند. ناگفته نماند در برخی ساعات نیز امکان باز کردن وبسایت‌های بین‌المللی وجود ندارد و اینترنت عملا تبدیل به شبکه داخلی شده است. در این میان باید گفت فیلترینگ سایت‌ها نیز رشد زیادی داشته و در همین چند هفته اخیر، نزدیک به ۱۵ پلتفرم بین‌المللی فیلتر شده‌اند و هنوز خبری از رفع فیلترینگ آنها به گوش نمی‌رسد. همچنین وضعیت هزاران کسب و کار که در این مجموعه‌ها فعالیت داشتند، نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی