ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف خط تولید چند خودرو پرفروش
خودرو

خداحافظی با ۴۰۵ و سمند؛ منتظر جایگزین‌های گران‌تر باشید

خودروسازان می‌گویند از چند روز آینده شاهد توقف خط تولید چند خودرو پرفروش خواهیم بود. به نظر می‌رسد امسال سال خداحافظی با محصولات پرتیراژ و صدالبته کم کیفیتی همچون پژو ۴۰۵، سمند، ساینا و تیبا ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

خودروسازان می‌گویند از چند روز آینده شاهد توقف خط تولید چند خودرو پرفروش خواهیم بود. به نظر می‌رسد امسال سال خداحافظی با محصولات پرتیراژ و صدالبته کم کیفیتی همچون پژو ۴۰۵، سمند، ساینا و تیبا است. اما این خودروها چرا از رده خارج خواهند شد؟

مهم‌ترین دلیلی که سبب شده که به زودی شاهد توقف خط تولید این چند خودرو پرفروش باشیم به پایین بودن کیفیت و ایمنی این خودروها برمیگردد. موضوعی که به نظر می‌رسد دلیل کافی است تا آن‌ها را از رده خارج کند.

البته توقف تولید یک خودرو امری کاملا رایج بوده و اتفاقا در کشور ما نادر و کم اتفاق است. بیشتر خودروسازان جهان هر چندسال یکبار نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی کرده که از طراحی ظاهری جدیدتری برخوردار بوده و امکانات بیشتری دارند و به این ترتیب با نسل قبلی خداحافظی می‌کنند.

عموما در صنعت خودروسازی مهم‌ترین دلیلی که باعث توقف تولید یک خودرو می‌شود، قدیمی شدن پلتفرم و طراحی آن است، به طوری که دیگر امکان رعایت استانداردهای روز ایمنی و زیست محیطی وجود نداشته باشد و همچنین شکل و شمایلش نتواند خریداران را جذب کند.

دلیل دیگر اما به مسائل اقتصادی باز می‌گردد. اگر سودآوری خودرویی به قدری ناچیز باشد که دیگر تولید آن منطقی نباشد عموما مدیران خودروسازی‌ها تصمیم بر توقف تولید این خودرو خواهند گرفت. در این حالت خودرو باعث ضرر و زیان شرکت‌های تولیدکننده می‌شود و تراز مالی آن‌ها را منفی می‌کند و بنابراین طبیعی است که از خط تولید خارج شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدایند پیش از این نیز صنعت خودروسازی کشورمان شاهد خداحافظی با محصولات پرتیراژ و صد البته بی‌کیفیتی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پیکان و پراید اشاره کرد.

آن طور که سخنگوی وزارت صمت می‌گوید قرار است پس از توقف تولید تیبا، ساینا و سمند خودروهای آریا، شاهین و سمند سورن پلاس جایگزین آن‌ها شوند و جایگزین پژو ۴۰۵ هم رانا پلاس خواهد بود.

با توجه به اختلاف قیمت خودروهای مذکور و محصولات جایگزین آن‌ها به نظر می‌رسد آرزوهای خانواده‌های ایرانی برای داشتن حداقل خودرو بیش از پیش دور از دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۱۲ مهر ۱۴۰۱

    مقاله کامل بود
    موافقم مسئله جان مردم نیست
    بلکه منفعت شخصی ست
    پاینده ایران

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۲ مهر ۱۴۰۱

    توجه کنید قیمت ها بالا داره می‌ره قدرت خرید داره میاد پایین
    حالا اینا به کی میخواند بفروشند
    اینا برای چه مردمی دارند برنامه می‌ریزند
    اینا فکر میکنند
    اینا فکر کردن مردم چیند
    اینا تا کی میخواند باشند

مطالب پیشنهادی