ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا و فراخوان 1.09 میلیون خودرو
اخبار خودرو

تسلا و فراخوان 1.09 میلیون خودرو در سراسر جهان؛ بیشتر از تیراژ سالانه صنعت خودرو ایران

این فراخوان شامل خودروهایی مانند مدل 3 تولیدی سال‌های 2017 تا 2022 و مدل S تولیدی سال‌های 2021 و 2022 می‌شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت تسلا برای 1,096,762 دستگاه از تولیدات خود فراخوان صادر خواهد کرد. این فراخوان بزرگ شامل مدل 3 تولیدی بین سال‌های 2017 الی 2022، مدل S تولیدی بین سال‌های 2021 و 2022، مدل X تولیدی بین سال‌های 2021 و 2022 و مدل Y تولیدی بین سال‌های 2020 و 2022 می‌شود. جالب است بدانید که این فراخوان گسترده از تیراژ سالانه کلی صنعت خودروسازی ایران طی چند سال اخیر بزرگتر است، چرا که صنعت خودرو کشورمان در سالهای پس از تحریم، همواره تیراژی کمتر از یک میلیون دستگاه داشته است.

علت فراخوان بزرگ تسلا به عدم همخوانی با استانداردهای فدرال ایمنی وسایل نقلیه موتوری (FMVSS) مربوط می‌شود. در خودروهای مشمول فراخوان، بالابر شیشه ممکن است باعث صدمه به سرنشینان شود. به عبارت دقیق‌تر، اگر دست یا انگشت سرنشینان هنگام بالا رفتن شیشه‌های برقی در مسیر آنها قرار بگیرد، احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد.

تسلا و فراخوان 1.09 میلیون خودرو

مهندسان تسلا این مشکل را بین 19 و 23 آگوست امسال کشف کرده‌اند. آنها در بررسی‌های خود پی برده‌اند که شیشه‌های برقی، اگر مانعی را سر راه خود تشخیص دهند، فشاری بیش از حد معمول به آن وارد می‌کنند.

پس از تشخیص اولیه، مهندسان تسلا بین 5 تا 11 ماه سپتامبر تست‌های دقیق‌تری روی مدل‌های مختلف کمپانی انجام داده‌اند. آنها دریافته‌اند تشخیص مانع و بازگشت شیشه به پایین با استانداردهای FMVSS همخوانی ندارد. درباره صدمات احتمالی ناشی از این نقص، فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

تسلا و فراخوان 1.09 میلیون خودرو

راهکار تسلا برای رفع نقص شیشه‌های برقی نسبتا ساده است و تنها با ایجاد تغییرات نرم‌افزاری مشکل حل می‌شود. این تغییرات با یک آپدیت از راه دور به مدل‌های مشمول فراخوان ارسال خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده تمامی خودروهای تولیدی پس از 13 سپتامبر دارای آپدیت نرم‌افزاری هستند و این مشکل در آنها وجود ندارد.

فراخوان‌های متعدد تسلا از ابتدای سال تاکنون

بد نیست اشاره کنیم امسال محصولات تسلا چندین بار فراخوان شده‌اند. برای مثال در ماه می، این کمپانی برای 130 هزار دستگاه مدل 3، مدل S، مدل X و مدل Y به خاطر داغ شدن بیش از حد پردازنده سیستم اینفوتینمنت هنگام شارژ سریع فراخوان صادر کرد. این امر باعث می‌شد عملکرد نمایشگر به شدت کند شود. تسلا با ارسال یک آپدیت نرم‌افزاری این ایراد را برطرف کرد.

تسلا و فراخوان 1.09 میلیون خودرو

علاوه‌بر این، در ماه می تسلا مجددا 48,184 دستگاه مدل 3 نسخه پرفورمنس را به خاطر عدم نمایش درست سرعت حرکت، فراخواند. در این خودروها، هنگام انتخاب حالت رانندگی در پیست (Track Mode)، سرعت حرکت اشتباه نشان داده می‌شد.

تسلا برای مشکلات مربوط به قابلیت Boombox نیز مجبور به صدور فراخوان شده است. شاید بدانید با کمک این قابلیت، مالک می‌تواند صدای موزیک را از بلندگوهای خارجی به اطراف خودرو پخش کند. این امر در سیستم هشدار به عابرین پیاده اختلال ایجاد می‌کرد، به همین جهت تسلا استفاده از آن را فقط به مواقعی که خودرو در حالت توقف کامل قرار دارد، محدود نمود. در دومین فراخوان مربوط قابلیت Boombox، استفاده از آن هنگام فعال شدن حالت فراخوان (Summon) محدود شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی