ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
مالی و سرمایه گذاری

ایلان ماسک تغییر موضع داد؛ توییتر را با قیمت پیشنهادی 44 میلیارد دلار خریداری می‌کند

پس از ماه‌ها جنجال، ایلان ماسک با ارسال نامه‌ای محرمانه به دادگاه ایالتی، با خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار موافقت کرد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۸

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا که از خرید توییتر منصرف شده بود، حالا تغییر موضع داده و نامه‌ای محرمانه به دادگاه سلطنتی تسلیم کرده و خواستار ادامه معامله با شرایط اولیه قرارداد و قیمت 44 میلیارد دلاری شده است.

مستندات مربوط به یک پرونده که اطلاعات آن نیز به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد ایلان ماسک تغییر موضع داده است. پس از رسانه‌ای شدن این خبر، ارزش سهام توییتر حدود 12.7 درصد افزایش یافت و در ساعاتی تا 22 درصد افزایش نیز اوج گرفت. در حالی که چند ماه قبل، ایلان ماسک اعلام کرده بود که از خرید توییتر منصرف شده است، اما مستندات جدید نشان می‌دهد وی تغییر موضع داده است و می‌خواهد معامله را با همان شرایط اولیه پیش ببرد و این شبکه اجتماعی از آن خود کند.

پس از ماه‌ها جنجال، ایلان ماسک توییتر را می‌خرد

در نامه محرمانه ایلان ماسک ظاهرا به این موضوع اشاره کرده که معامله را با شرایط اولیه ادامه می‌دهد. این در حالی است که توییتر بعد از انصراف ایلان ماسک از خرید این شبکه اجتماعی، شکایتی علیه وی تنظیم کرد. یکی از سخنگویان توییتر تایید کرد که ایلان ماسک نامه‌ای برای ادامه انجام معامله به SEC ارسال کرده است و می‌خواهد توییتر را با قیمت هر سهم 54.20 دلار خریداری کند.

ایلان ماسک ابتدا با خرید توییتر در ماه آوریل به ازای قیمت هر سهم 54.20 دلار موافقت کرد. اما در ماه جولای ادعا کرد تعداد حساب‌های کاربری این شبکه اجتماعی جعلی و فیک هستند و اگر توییتر نتواند ثابت کند در مورد تعداد کاربرانش اطلاعات درستی ارائه نکرده است، قرارداد ملغی می‌شود. خرید توییتر با چالش وارد شده از سوی ایلان ماسک به شرایط پیچیده‌ای وارد شد. توییتر، ادعای ایلان ماسک مبنی بر جعلی بودن حساب‌های کاربری را رد کرد و شکایتی نیز علیه وی در دادگاه سلطنتی تنظیم کرد.

این احتمال وجود دارد که تغییر موضع مجدد ایلان ماسک به این دلیل باشد که وکلای وی به این نتیجه رسیده‌اند در این دعوی بازنده خواهد شد و به همین دلیل پیش‌دستی کرده‌اند تا بازنده از میدان خارج نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امید یاری
    امید یاری | ۱۳ مهر ۱۴۰۱

    هشتگ ها نتیجه داد

مطالب پیشنهادی