ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چگونه خودروی مزایده‌ای تملیکی بخریم؟

خودروهای خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده‌اند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند، اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد. ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

خودروهای خارجی صفر کیلومتر به دلیل مشکلات ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده‌اند و برای جلوگیری از تضییع این خودروها که در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شدند، اجازه برگزاری مزایده به سازمان اموال تملیکی داده شد. طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، برای این خودروها که در پرونده ثبت سفارش جای دارند هنوز اعلام برائتی انجام نشده و این مزایده فقط با هدف جلوگیری از تخریب خودروها به انجام می‌رسد. همچنین منابع حاصل از فروش این خودروهای وارداتی به خزانه دولت واریز خواهد شد و اگر اعلام برات انجام شد مبلغ آنها به مالکان خودروها بازگردانده می‌شود.

عبدالمجید اجتهادی با اشاره به مزایده ۱۰۶۲ خودرو در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: «علاقه‌مندان تا ساعت 24 روز چهاردهم مهرماه وقت دارند که پیشنهاد خود را ارائه دهند، بازدیدها هم بدون مشکل در حال انجام است.»

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: «هرگونه خرید این خودروها منوط به برنده‌شدن در مزایده و آن هم از طریق ثبت‌نام در سامانه ستاد تدارکات دولت و خرید از طریق این سامانه است و بنگاه‌ها و یا اشخاصی که به طرق مختلف مدعی می‌شوند که ثبت‌نام در مزایده را تضمینی انجام می‌دهیم کذب است؛ علاقه‌مندان به شرکت در مزایده و خرید این خودروها به هیچ عنوان فریب این افراد و یا بنگاه‌های کلاهبردار را نخورند. چرا که امکان دسترسی و دستکاری در این مزایده به هیچ عنوان وجود ندارد و حتی من به عنوان رئیس سازمان نیز امکان مشاهده اطلاعات مزایده و اینکه چه فردی چه مبلغی را پیشنهاد داده است، ندارم.»

اجتهادی در خصوص شبهاتی که در چند روز اخیر در خصوص خودروهای لوکس دپویی مطرح شد از قبیل اینکه چرا بعد از حبس پنج‌ساله که خودروهای دپویی را معیوب و مستهلک کرده، حالا دولت برای فروش آنها اقدام کرده است و یا هم‌زمانی این مزایده با آزادسازی واردات و شیوه شماره گذاری خودروها، گفت: «موضوع واگذاری این خودروها در اختیار دولت نبوده است؛ چرا که پرونده قاچاق این خودروها که در سال ۱۳۹۶ تشکیل شده، همچنان مفتوح است و هنوز هم بسته نشده است، ابتدا به دادسرای تهران و سپس به دادگاه انقلاب رفته است و همین الان هم رأی مربوط به این پرونده صادر نشده است.»

اجتهادی بیان داشت: «امکان حضور همه افراد در این مزایده به طور مساوی حتی برای خود مالکان خودروها وجود دارد و قطعاً این اقدام به نفع مالکانی است که احتمالاً در آینده رأی برائت به نفع‌شان صادر شود. همچنین در خصوص کلاهبردارانی که با وعده برنده شدن قطعی در مزایده، از علاقه‌مندان پول دریافت می‌کنند، بیان کرد: فقط کسی که وارد سایت شده و ثبت نام کرده و بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد، در روز شنبه، برنده مزایده خواهد شد و مردم به هیچ عنوان فریب شیادان و کلاهبرداران را نخورند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    به درستی گفته شده
    مردم فریب شیادان و کلاهبردارن (د و لت) رو نخورن

مطالب پیشنهادی