ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فقط 330 میلیون تومان؛ تاتا ارزان ترین خودرو برقی جهان را ساخت

تاتا تیاگو یک هاچبک کوچک برقی است که بزودی با قیمت پایه 10 هزار دلار وارد بازار هند می شود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

شرکت تاتا با عرضه مدل نانو در سال 2008 شهرتی جهانی پیدا کرد. چرا که این خودرو با قیمتی معادل 1300 دلار ارزان‌ترین مدل صفر کیلومتر دنیا به شمار می‌رفت. این کمپانی هندی حالا با عرضه مدل برقی تیاگو، می‌خواهد دوباره به شیوه‌ای مشابه توجه جهانیان را به خود جلب کند. زیرا این خودرو با قیمتی معادل تقریبا 10 هزار دلار وارد بازار خواهد شد. با چنین قیمتی، تاتا تیاگو عنوان ارزان‌ترین خودروی الکتریکی دنیا را در اختیار می‌گیرد.

تاتا تیاگو

تاتا تیاگو و برد حرکتی حداقل 250 کیلومتر

تاتا تیاگو یک مدل مخصوص بازار هندوستان است. این هاچبک اقتصادی در چند تریم مختلف به فروش خواهد رسید. تریم پایه که XE نام دارد، به یک باتری 19.2 کیلووات ساعتی مجهز است. این تریم می‌تواند تا 155 مایل یا 250 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. البته رقم مذکور مطابق با استاندارد هندی MIDC محاسبه شده و معلوم نیست در دنیای واقعی چند درصد آن تحقق پیدا می‌کند!

تاتا تیاگو

افرادی که به دنبال برد حرکتی بیشتر با تاتا تیاگو هستند، می‌توانند به سراغ تریم‌های XT، XZ+ و XZ+ Tech LUX بروند. انرژی این تریم‌ها توسط پک باتری 24 کیلووات ساعتی تامین می‌شود و مطابق با استاندارد MIDC، می‌توان تا 194 مایل یا 315 کیلومتر مسافت را با شارژ کامل پشت سر گذاشت. این تریم‌ها بطور استاندارد از سرعت شارژ 3.3 و 7.2 کیلووات پشتیبانی می‌کنند. در رابطه با فناوری شارژ سریعی جزئیاتی در دست نیست. ولی تاتا می‌گوید با نیم ساعت شارژ امکان پیمایش 68 مایل یا 110 کیلومتر مسافت فراهم می‌شود.

تاتا تیاگو

تاتا تاکید می‌کند برد حرکتی بالای تیاگو در مقایسه با حجم کم باتری، به خاطر استفاده از یک موتور برقی کوچک از نوع سنکرون مغناطیس دائم است. این موتور روی محور جلو قرار دارد و 74 اسب بخار قدرت و 114 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هندی‌ها اشاره‌ای به شتاب صفر تا صد ندارند، اما می‌گویند تاتا تیاگو برای دستیابی به سرعت 60 کیلومتر در ساعت، نیازمند زمانی کمتر از 6 ثانیه است.

فروش نسخه برقی تاتا تیاگو از دهم اکتبر (18 مهر ماه) شروع می‌شود. ده هزار مشتری اول این خودرو مشمول تخفیف ویژه هستند و با پرداخت 8.49 لاخ - معادل 10.370 دلار یا تقریبا 330 میلیون تومان - می‌توانند آن را خریداری کنند. تریم پرچمدار این هاچبک برقی که XZ+ Tech LUX نام دارد، با پرداخت 11.79 لاخ قابل خرید است. این رقم معادل تقریبا 14500 دلار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی