ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل 7
تکنولوژی

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو با تراشه تنسور G2 رسما معرفی شدند

گوگل سرانجام از گوشی‌های سری پیکسل 7 با مشخصاتی مانند تراشه تنسور G2، دوربین‌های بهتر و قابلیت قفل صفحه با چهره رونمایی کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

گوگل سرانجام در رویداد «Made by Google» از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود یعنی پیکسل 7 و پیکسل‌ 7 پرو رونمایی کرد. در ادامه مشخصات رسمی این گوشی‌ها را مرور خواهیم کرد.

مشخصات پیکسل ‌7 و پیکسل‌ 7‌ پرو

پیکسل 7 از یک نمایشگر 6.3 اینچی با پشتیبانی از وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز بهره می‌برد. مدل بزرگتر یعنی پیکسل 7 پرو نیز دارای نمایشگر 6.7 اینچی QHD+ LTPO با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که در سناریوهای خاص می تواند تا 10 هرتز کاهش یابد.

همچنین یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر با حداکثر روشنایی 1400 نیت در زیر نمایشگر دستگاه وجود دارد. طبق گفته گوگل، نمایشگر هر دو دستگاه در حالت اوج روشنایی تا 25 درصد از مدل‌های قبلی روشن‌تر است.

گوگل

گوگل در نسل جدید گوشی‌های پیکسل، «نوار دوربین» روی پنل پشتی را نسبت به سری پیکسل 6 کمی تغییر داده است. همچنین این دستگاه‌های از درجه بندی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کنند.

در بخش دوربین‌های این دو دستگاه نیز شاهد تفاوت‌های قابل توجهی هستیم. روی پنل پشتی و ماژول مستطیلی یکپارچه پیکسل ‌7 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. در مقابل، پیکسل 7 پرو علاوه بر این دو سنسور، دارای یک لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی نیز است.

برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی نیز هر دو دستگاه به یک دوربین جلو 10.8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو 4K مجهز شده‌اند. علاوه بر این، دوربین جلو دستگاه اکنون یک سیستم تشخیص چهره است. بنابراین این دستگاه هم به سنسور اثر انگشت و هم به سیستم قفل چهره مجهز شده است.

در داخل هر دو دستگاه همانطور که از قبل هم کاملا انتظار بود، شاهد نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل یعنی تنسور G2 هستیم. با این حال در زمینه حافظه، تفاوتی بین دو دستگاه دیده می‌شود. در حالی که هر دو آن‌ها به 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند، پیکسل 7 از 8 گیگابایت رم و پیکسل ‌7 پرو از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد.

گوگل همچنین تایید کرد که در این دستگاه‌ها از تراشه امنیتی Titan M2 نیز استفاده می‌کند، همان چیپی که در دیتاسنترها استفاده می‌شود. علاوه بر این، گوشی‌های جدید پیکسل 5 سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. با وجود این قابلیت‌ها، گوگل از سری پیکسل 7 به عنوان «امن‌ترین و خصوصی‌ترین» گوشی‌های خود یاد کرده است.

گوشی پیکسل

از نظر نرم‌افزار، پیکسل 7 گوگل همراه با سیستم اندروید 13 عرضه خواهد شد و قرار است به مدت سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید را دریافت کند.

پیکسل‌ 7 از باتری 4355 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 21 وات و شارژ بی سیم 20 وات بهره می‌برد. بنابراین نسبت به نسل قبل یعنی پیکسل 6 ظرفیت آن کمتر شده و سرعت شارژ ثابت باقی مانده است. پیکسل‌ 7 پرو نیز از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوگل درباره باتری گوشی‌های جدید خود ادعا کرده که هر دو دستگاه «بیش از 24 ساعت» عمر باتری را به کاربران ارائه می‌کنند که در صورت استفاده از حالت صرفه‌جویی شدید این میزان تا 72 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

پیکسل 7پیکسل 7 پرو
نمایشگر6.3 اینچی6.7 اینچی
چیپستتنسور G2تنسور G2
رم8 گیگابایت12 گیگابایت
حافظه داخلی128 یا 256 گیگابایت128، 256 یا 512 گیگابایت
دوربیناصلی 50 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلیاصلی 50 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 48 مگاپیکسلی
دوربین سلفی10.8 مگاپیکسلی10.8 مگاپیکسلی
سیستم عاملاندروید 13اندروید 13
باتری4355 میلی آمپر ساعتی5000 میلی آمپر ساعتی

قیمت گوشی‌های سری پیکسل‌ 7

گوشی گوگل
پیکسل 7، 7 پرو و 6A

همانطور که قبلا هم گفته شده بود، قیمت گوگل پیکسل 7 نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همان 559 دلار است. پیش‌خرید آن هم اکنون از فروشگاه گوگل آغاز شده و زمانی در ماه جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود.

پیکسل 7 پرو نیز در رنگ‌های Obsidian (مشکی)، Snow (سفید/نقره‌ای) و Hazel (سبز/طلایی) با قیمت 899 دلار عرضه می‌شود. پیش‌خرید این دستگاه نیز هم اکنون آغاز شده و اولین دستگاه‌های آن از 13 اکتبر (21 مهر) وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی