ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل به اتهام ردیابی غیرقانونی مکان کاربران، جریمه تاریخی 85 میلیون دلاری پرداخت می‌کند

سال 2020 از گوگل با ادعای ردیابی داده‌های مکانی کاربران شکایت شده بود و اکنون این شرکت به پرداخت جریمه راضی شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

گوگل موافقیت کرده که برای حل‌و‌فصل کردن پرونده‌ای که به سال 2020 مربوط می‌شود و در آن ادعا شده که این شرکت به‌طور غیرقانونی کاربران اندروید را برای تبلیغات هدفمند ردیابی می‌کند، 85 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

طبق گزارشی از سوی بلومبرگ، «مارک برنوویچ»، دادستان کل آریزونا در سال 2020 شکایتی را تنظیم کرد که در آن ادعا شده بود گوگل با جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی کاربران اندروید، حتی در زمانی که آن‌ها تنظیمات موقعیت مکانی خود را خاموش کرده‌اند، قانون کلاهبرداری از مصرف‌کننده (Consumer Fraud Act) را نقض کرده است.

اندروید

هرچند گوگل با این استدلال که طبق قانون مصرف کننده ایالتی کلاهبرداری ادعا شده باید به یک تبلیغ یا فروش مرتبط باشد، در ژانویه از دادگاه ایالتی آریزونا درخواست کرده بود تا این پرونده را رد کند، اما قاضی درخواست غول موتور جستجو را نادیده گرفته است.

دفتر برنوویچ در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای درخواست غرامت 85 میلیون دلاری از سوی گوگل را اعلام کرد و گفت این بزرگترین مبلغی است که این شرکت تاکنون به ازای هر کاربر در این مقیاس پرداخت کرده است.

او گفت:

«من به این حل و فصل اختلاف تاریخی افتخار می‌کنم که ثابت می‌کند هیچ نهادی، حتی بزرگترین شرکت‌های فناوری نیز فراتر از قانون نیستند.»

بیانیه گوگل درباره این جریمه

جریمه گوگل

سخنگوی گوگل، «خوزه کاستاندا»، در بیانیه این شرکت گفت که شکایت آریزونا به سیاست‌های قدیمی‌تر محصولات آن مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر تغییر کرده است.

«ما کنترل‌های ساده و گزینه‌های حذف خودکار را برای داده‌های مکانی ارائه می‌کنیم و همیشه در تلاش هستیم تا داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم را به حداقل برسانیم. ما از حل این موضوع خوشحالیم و همچنان توجه خود را بر ارائه محصولات مفید به کاربران خود متمرکز خواهیم کرد.»

در همین حال، گو‌گل با شکایت‌های مشابه دیگری از سوی دادستان‌های ایندیانا، تگزاس و واشنگتن نیز مواجه است. در این پرونده‌ها که به سال 2018 مربوط می‌شوند نیز ادعا شده که گوگل مکان کاربران اندرویدی را بدون اجازه آن‌ها ردیابی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی