ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سود سامسونگ برای اولین بار طی 3 سال گذشته کاهش پیدا می‌کند

سامسونگ پیش‌بینی خود از سود و درآمد سه ماهه‌اش را اعلام کرده که طبق آن، غول فناوری شاهد کاهش شدید سود خود خواهد بود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سامسونگ اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه سوم سال جاری 7.6 میلیارد دلار سود و 53.9 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. بنابراین غول فناوری کره‌ای انتظار دارد که سود آن برای اولین بار در 3 سال گذشته به دلیل کاهش تقاضای تراشه، با کاهش شدیدی روبرو شود.

با این وجود، سود عملیاتی غول فناوری نسبت به سال گذشته 31.73 درصد کاهش پیدا می‌کند. با این حال، اگر انتظارات آن درست باشد، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته به میزان 2.73 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در حالی که سامسونگ هنوز درآمد کامل سه ماهه سوم خود را اعلام نکرده و این کار را در پایان ماه جاری انجام خواهد داد، تحلیلگران انتظار دارند که کاهش سود این شرکت به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه باشد.

شرکت سامسونگ

تحلیلگران مستقر در کره جنوبی گفته‌اند که پس از نزدیک به سه سال تقاضای شدید، به‌ویژه از طرف بخش سرور، مشتریان در حال تنظیم مجدد موجودی تراشه‌های حافظه خود هستند و در هزینه‌های خود بسیار محتاط‌تر رفتار می‌کنند. قیمت حافظه‌های DRAM و NANA از ابتدای سال جاری در حال کاهش بوده و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال 2022 ادامه پیدا کند.

همچنین انتظار می‌رود که تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون و لوازم خانگی نیز در طول سه ماهه پایین باشد. از ابتدای سال جاری و پس از محبوبیت زیاد آن‌ها در طول همه‌گیری، تقاضا این دسته از محصولات به دلیل تورم کاهش یافته است.

رشد بخش موبایل سامسونگ

گوشی سامسونگ

با این حال، تجارت موبایل سامسونگ به لطف عرضه گوشی‌های تاشو جدید، احتمالا با رشد فصلی همراه خواهد بود.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که واحد تجاری تولیدکننده نمایشگر غول فناوری، یعنی سامسونگ دیسپلی نیز جهش قابل توجهی در سود خود داشته باشد که دلیل آن سری گوشی‌های آیفون 14 اپل است که به تازگی عرضه شده‌اند. غول کوپرتینویی از پنل‌های OLED ساخته شده توسط Samsung Display برای گوشی‌های آیفون جدید استفاده می‌کند.

در نهایت، Samsung Foundry، واحد تجاری تولید تراشه قراردادی این شرکت نیز با ادامه کمبود تراشه، رشد قابل‌توجهی را در طول سه ماهه گزارش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی