ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صدر نشینی تویوتا در جدول وفاداری مشتریان؛ بالاتر از پورشه، بی ام و، فورد و جنسیس

جی دی پاور اخیرا نتایج مربوط به ارزیابی وفاداری مشتریان برندهای خودرویی را منتشر کرده که در آن تویوتا در دو کلاس صدرنشین است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

جی دی پاور نتیجه تحقیق مربوط به وفاداری مشتریان برندهای خودرویی در سال 2022 را منتشر کرد. در تحقیق امسال که چهارمین دوره محسوب می‌شود، تویوتا با کسب عنوان نخست در دو دسته، صدرنشین است. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم فورد با اختلاف جزئی، بیشترین مشتریان وفادار را دارد. جالب آنکه در بازار شاسی بلندهای لوکس نیز لکسوس با اختلاف اندکی نسبت به بی ام و در جایگاه دوم قرار دارد و به نوعی می توان گفت که تویوتا با داشتن 3 نماینده در میان 10 مقام برتر، از بیشترین سهم بازار در میان مشتریان وفادار برخوردار است. مقام بعدی به گروه کیا و هیوندای مربوط می شود که با دو نماینده در کلاس خودروهای سواری و سدان های لوکس پیشتاز است و خودروسازانی نظیر پورشه، بی ام و، سوبارو و فورد نیز هرکدام با یک نماینده به کار خود پایان می دهند.

همانطور که قابل حدس است، در تحقیق میزان وفاداری برندهای خودرویی (Automotive Brand Loyalty Study) خریداران خودروهای نو زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند. در این تحقیق رفتار خریدار و اعتماد مجدد وی به یک برند خودروسازی ارزیابی می‌شود.  به عبارت بهتر، در تحقیق مذکور کارشناسان به دنبال یافتن پاسخ برای این سوال هستند که آیا مشتریان دوباره به سراغ مدلی از همان برند قبلی می‌روند یا خیر.

تویوتا

محبوبیت تویوتا، یک امر قابل پیش بینی

جی دی پاور برای رتبه‌بندی برندهای خودروساز، از داده‌های رسمی مربوط به نمایندگی‌ها استفاده می‌کند. طبق انتظار، مشتریان آمریکایی کماکان اعتماد بالایی به تویوتا دارند و در خرید بعدی خود نیز به سراغ محصولی از همین برند محبوب ژاپنی می‌روند. این شرکت در دو کلاس خودروهای سواری و شاسی‌بلندها با ترتیب با امتیاز 62.2 و 63.6 درصد وفادارترین مشتریان را دارد.

تویوتا

ارادت خاص مشتریان آمریکایی به ژرمن‌ها!

در بین برندهای لوکس، پورشه با 57.4 درصد بیشترین مشتریان وفادار را در بازار خودروهای سواری دارد. اما در بخش مدل‌های شاسی‌بلند میزان وفاداری مشتریان در بین مالکان ب ام و بیشتر از بقیه است. این کمپانی آلمانی امتیاز 58.6 را در این بخش در اختیار دارد.

در بین این برندها، وفاداری مشتریان جنسیس و لکسس نیز بالاست. برند کره‌ای در دسته خودروهای سواری با امتیاز 54.6 درصد در رتبه دوم حضور دارد. لکسس نیز که زیرمجموعه تویوتا است، با کسب امتیاز 56.4 درصد در بین مدل‌های شاسی‌بلند دومین برند محسوب می‌شود.

جدول وفاداری مشتریان

در بین برندهای غیرلوکس و در کلاس خودروهای سواری کیا با 54.1 درصد، پس از تویوتا در رتبه دوم قرار دارد. در کلاس شاسی‌بلندها هم سوبارو با 62.6 درصد دومین برند از نظر وفاداری مشتریان است.

فورد، فرمانروای بازار پیکاپ‌ها

اما در دسته خودروهای پیکاپ فورد حاکم بلامنازع است و میزان وفاداری مشتریان آن به 63.8 درصد می‌رسد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، با این رقم، باید گفت مشتریان پیکاپ‌های فورد در بین تمامی گروه‌ها وفادارترین هستند. البته باید به این نکته هم اشاره نمود که تویوتا در این دسته با امتیاز 58.7 درصد در جایگاه دوم حضور دارد.

فورد مشتریان

تایسون یامینی (Tyson Jominy) معاون ارشد دپارتمان داده و تحلیل جی دی پاور می‌گوید برای حفظ وفاداری مشتریان، راه‌های مختلفی وجود دارد. اما نگاهی دقیق‌تر به لیست برندگان نشان می‌دهد فاکتورهایی مثل عرضه محصولات جدید، فرایندهای عالی متمرکز بر مشتری، افت کم قیمت و تولید خودروهای جذاب برای مشتریان بین همه آنها مشترک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی