ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی تراشه اسنپدراگون 7 در راه است

این تراشه سه خوشه خواهد داشت که شامل خوشه اصلی با 1 هسته، خوشه گلد با 3 هسته و خوشه سیلور با 4 هسته می‌شود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

کوالکام چند وقت پیش از چیپ اسنپدراگون 7 نسل یک رونمایی کرد، البته هنوز گوشی‌های زیادی با این تراشه روانه بازار نشده‌اند. با این وجود، کوالکام ظاهرا روی نسل بعدی‌اش کار می‌کند که می‌تواند با نام اسنپدراگون 7 نسل 2 از راه برسد.

طبق اطلاعاتی که توسط منبع معتبر دنیای فناوری، «رولند کوانت» منتشر شده، این تراشه با شماره مدل SM7475 از 3 خوشه بهره می‌برد. این خوشه‌ها شامل یک هسته اصلی، سه هسته گلد و 4 هسته سیلور می‌شود که حداکثر فرکانس هرکدام از این خوشه‌ها هم اعلام شده است.

اسنپدراگون 7 نسل 2 یا 7 پلاس نسل 1؟

به گفته کوانت، فرکانس هسته اصلی به 2.4 گیگاهرتز می‌رسد و فرکانس هسته‌های گلد تقریبا با آن یکسان خواهد بود. حداکثر فرکانس هسته‌های سیلور هم برابر 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. این فرکانس‌ها تقریبا با فرکانس هسته‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 یعنی 2.4 گیگاهرتز برای هسته اصلی، 2.36 گیگاهرتز برای هسته‌های گلد و 1.8 گیگاهرتز برای هسته‌های سیلور برابری می‌کند.

با توجه به اینکه فرکانس و پیکربندی هسته‌ها بسیار مشابه نسل قبلی است، شاید کوالکام این تراشه را با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل یک و نه اسنپدراگون 7 نسل دو معرفی و روانه بازار کند.

در حال حاضر از نوع هسته‌ها اطلاعی نداریم. اگر با نسل جدید این تراشه روبه‌رو باشیم، کوالکام باید به سراغ هسته‌های جدید برود. بنابراین احتمالا با هسته Cortex-A715 برای خوشه اصلی و گلد و هسته Cortex-A510 برای خوشه سیلور روبه‌رو می‎‌شویم. برای مقایسه باید گفت که خوشه اصلی و گلد اسنپدراگون 7 نسل 1 از هسته Cortex-A710 و خوشه سیلور از هسته Cortex-A510 بهره می‌برد.

اگر کوالکام به سراغ این هسته‌های جدید برود، باز هم باید منتظر کمی بهبود عملکرد باشیم، با این حال بهره‌وری انرژی آن افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. هسته Cortex-A715 نسبت به نسل قبلی‌اش تا 5 درصد سریع‌تر و تا 20 درصد بهره‌وری انرژی بالاتری دارد.

نزدیک به یک ماه دیگر کوالکام رویداد «اسنپدراگون سامیت» را برگزار خواهد کرد که در آن شاهد رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهیم بود. شاید در این رویداد از نسل جدید تراشه اسنپدراگون 7 هم رونمایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی