ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گران شدن خودروهای چینی هفته سوم مهرماه
خودرو

افزایش قیمت خودروهای چینی در مهرماه؛ کاهش قیمت دلار هم حریف بازار نشد

علیرغم کاهش جزیی قیمت دلار در مقایسه با هفته گذشته، هنوز هم قیمت بسیاری از محصولات داخلی و مونتاژی رو به افزایش است و به طور خاص، گران شدن خودروهای چینی هفته سوم مهرماه ۱۴۰۱ ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

علیرغم کاهش جزیی قیمت دلار در مقایسه با هفته گذشته، هنوز هم قیمت بسیاری از محصولات داخلی و مونتاژی رو به افزایش است و به طور خاص، گران شدن خودروهای چینی هفته سوم مهرماه ۱۴۰۱ نوسانات قابل‌توجهی را در بازار ایجاد کرده است.

روند افزایشی قیمت خودرو حدودا از ابتدای مهرماه و با انتشار خبر بن‌بست برجام و افزایش بهای دلار آغاز شد. بازار خودرو نوسان‌های متعددی را تجربه کرده و گران شدن خودروهای چینی در هفته جاری موجب تشدید این نوسانات شده است.

با اینکه نسبت به هفته گذشته بهای دلار با کاهش جزیی همراه بوده، ولی گرانی‌ها همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهند. بسیاری از خودروهای چینی در هفته جاری حدود ۵ الی ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروی تیگو ۷ پرو اکسلنت و خودروی لوکس فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم اشاره کرد. بد نیست بدانید تیگو ۸ پرو پریمیوم در حال حاضر با قیمت یک میلیارد و ۸۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

خودروهای مونتاژی دیگنیتی و فیدلیتی ۵/ ۷ نفره بهمن موتور نیز به ترتیب حدود ۱۰ و ۵ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند.  لاماری ایما آرین پارس موتور نیز افزایش ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

علاوه بر گران شدن خودروهای چینی هفته سوم مهرماه ۱۴۰۱، محصولات داخلی نیز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، خودروی تارا دنده‌ای نسبت به هفته گذشته حدود ۳ میلیون تومان گران‌تر شده است.

البته گرانی خودروها تنها به خودروهای مونتاژی و داخلی ختم نمی‌شود. قیمت هیوندای اکسنت، مزدا ۳ و هیوندای آی ۲۰ نسبت به هفته گذشته حدود ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. هیوندای الانترا نیز ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده است.

با این وجود، علیرغم افزایش قیمت خودروهای داخلی و گران شدن خودروهای چینی هفته سوم مهرماه ۱۴۰۱، بسیاری از خودروهای لوکس و گران‌قیمت وضعیت پایداری در بازار روز داشته و قیمت آن‌ها نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی