ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا تا 2024 پورت USB-C را به ایرپاد و لوازم جانبی مک می‌آورد

اپل احتمالا طی دو سال آینده و در 2024، ایرپاد و لوازم جانبی مک مانند کیبورد و ماوس را به پورت USB-C مجهز می‌کند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدید خود می‌گوید اپل احتمالا طی دو سال آینده و در 2024، ایرپاد و لوازم جانبی مک را با شارژ USB-C به بازار عرضه می‌کند.

این تغییر در حالی رخ می‌دهد که اتحادیه اروپا به دنبال الزامی کردن پورت USB-C در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌های جدیدی است که از اواخر سال 2024 در این منطقه عرضه می‌شوند. در حالی که این موضوع هنوز به قانون تبدیل نشده، اما تاییدیه دریافت کرده است.

خبرنگار بلومبرگ می‌گوید ممکن است اپل تا سال 2024 پورت USB-C را به نسل بعدی ایرپاد، ایرپاد پرو و لوازم جانبی مک بیاورد. همچنین آیپد 10 هم احتمالا اواخر سال جاری میلادی با USB-C از راه می‌رسد.

پورت USB-C و تصمیم اتحادیه اروپا

اوایل سال جاری، گزارشی از مارک گورمن نشان داد که اپل قبلا آزمایش پورت USB-C را روی آیفون‌های خود آغاز کرده، اما نباید انتظار داشته باشیم این پورت تا سال 2023 روی گوشی‌های آیفون قرار بگیرد.

حالا گورمن این موضوع را بار دیگر در آخرین خبرنامه Power On مطرح کرده و اضافه می‌کند که اپل درگاه شارژ USB-C را به آیفون 15 و همچنین به آیپد 10 که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی عرضه شوند، اضافه خواهد کرد.

در این خبرنامه به این موضوع اشاره شده که «جان پورتر»، یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید اپل از نظر فنی تا زمانی که آیفون 17 را در پاییز 2025 عرضه نکند، از نظر فنی مجبور نیست از قوانین آتی اتحادیه اروپا تبعیت کند. یک دوره مهلت دو ساله وجود دارد که به شرکت‌ها از جمله اپل اجازه می‌دهد تغییرات خود را اعمال کنند.

مارک گورمن فکر می‌کند که اپل به راحتی می‌تواند تا تاریخ سررسید مشخص شده، خود را آماده کند. البته گورمن معتقد است، حتی اگر اپل شارژ USB-C را به دستگاه‌های خود بیاورد، این موضوع کوتاه مدت خواهد بود و تغییر موضع خواهد داد.

گورمن می‌گوید اگر اپل مدل جدید آیفون SE را در مارس 2024 با درگاه لایتنینگ به جای پورت USB-C عرضه کند، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا تا قبل از پایان سال عرضه می‌شود. اما مدل عرضه شده در سال 2025 یا 2026 باید دارای USB-C باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی