ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از تراشه دیمنسیتی 1080 با پشتیبانی از سنسورهای 200 مگاپیکسلی رونمایی کرد

تراشه دیمنسیتی 1080 که جایگزین دیمنسیتی 920 محسوب می‌شود، با لیتوگرافی 6 نانومتری به تولید می‌رسد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های میان‌رده به تراشه‌های ساخت مدیاتک مجهز شده‌اند و حالا این کمپانی از جدیدترین چیپ میان‌رده‌اش به نام دیمنسیتی 1080 رونمایی کرده که جایگزین دیمنسیتی 920 به حساب می‌آید.

مشخصات مدیاتک دیمنسیتی 1080

تراشه جدید مدیاتک با فرایند 6 نانومتری N6 شرکت TSMC به تولید می‌رسد و در مقایسه با نسل قبلی‌اش بهبودهای را تجربه می‌کند. این چیپ از CPU با 8 هسته بهره می‌برد که شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌شود.

مدیاتک برای این تراشه از پردازشگر گرافیکی Mali G68 استفاده کرده و از رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این چیپ همچنین از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) با پشتیبانی از ویدیوهای 4K HDR، دوربین‌های چهارگانه و دوربین 200 مگاپیکسلی بدون شاتر لگ بهره می‌برد.

دیمنسیتی 1080

با توجه به مشخصات CPU و GPU، نباید منتظر افزایش چشمگیر عملکرد این تراشه 5G در بنچمارک‌ها باشیم، مخصوصا اینکه از ویژگی‌های گیمینگ جدیدی در آن استفاده نشده و همچنان شاهد HyperEngine 3.0 یکسان با دیمنسیتی 920 در آن هستیم. علاوه بر این، مودم آن‌ از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و از واحد پردازش هوش مصنوعی یکسان با دیمنسیتی 920 بهره می‌برد.

گوشی‌های مجهز به این تراشه در فصل چهارم 2022 روانه بازار می‌شود و اگرچه نباید منتظر تفاوت عملکرد چندانی میان محصولات مجهز به آن و دیمنسیتی 920 باشیم، اما بهرحال یک پیشرفت نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود و حالا گوشی‌های میان‌رده هم می‌توانند دوربین 200 مگاپیکسلی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی