ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل احتمالا به خاطر افت بازار کامپیوتر، هزاران نیرو را تعدیل می‌کند

گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید با توجه به افت چشمگیر تقاضا در بازار کامپیوترهای شخصی، اینتل به همکاری با تعداد زیادی از نیروهای خود پایان می‌دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

گزارشی تازه می‌گوید اینتل به شکل قابل توجهی در حال تعدیل نیرو است و احتمالا این کار را از طریق قطع همکاری با چند هزار نفر انجام خواهد داد. این تصمیم ظاهرا در واکنش به افت تقاضا برای تراشه‌های مصرفی اتخاذ شده که خود متاثر از افت رونق در بازار کامپیوترهای شخصی است.

به گزارش بلومبرگ، تعدیل نیروهای اینتل به‌ویژه متوجه تیم‌های فروش و بازاریابی خواهد بود و احتمالا روی حدود 20 درصد از اعضای تیم‌ها اثر می‌گذارد. طبق شنیده‌ها، این تصمیم قرار است تا انتهای ماه جاری میلادی یعنی همزمان با انتشار گزارش درآمدهای فصلی جدید این شرکت اعلام شود. اینتل در حال حاضر 113,700 کارمند دارد.

به دنبال رشد خیره‌کننده بازار کامپیوترهای شخصی در دو سال ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، حالا شرایط بغرنج شده است. تحلیل‌های شرکت تحقیقاتی گارتنر حاکی از مجموع فروش 68 میلیون دستگاه در سه‌ماهه سوم 2022 است که از افت 19.5 درصدی نسبت به سال 2021 خبر می‌دهد. گارتنر می‌گوید این ریزش بزرگ‌ترین ریزش تاریخ بازار کامپیوتر از اوایل دهه 1990 بوده که مبدأ زمانی ثبت اطلاعات آن‌ها محسوب می‌شود.

اینتل

خرید تراشه‌های اینتل دیگر اولویت کاربران نیست

«میکاکو کیتاگاوا» از گارتنر می‌گوید: «نتایج فصل اخیر می‌تواند از افتی تاریخ در بازار پی‌سی خبر بدهد. فروش فصل بازگشت به مدرسه به‌رغم تبلیغات و تخفیفات بسیار، نتایج ناامیدکننده‌ای به دنبال داشت، چون خیلی از مصرف‌کنندگان نیازی به محصولات جدید نداشتند و دستگاه‌های خود را در دو سال اخیر خریده بودند. در بخش تجاری هم تردیدهای ژئوپولتیک و اقتصادی باعث صرفه هزینه‌های محتاطانه‌تر شد و کامپیوترهای شخصی دیگر در صدر فهرست اولویت‌ها نبودند.»

اینتل در گزارش مالی فصل دوم 2022 هم به این مشکلات اشاره کرده بود. این شرکت گفته بود فروش تراشه‌های مصرفی 25 درصد کمتر شده و کل درآمدها هم افت 22 درصدی داشته است. این شرکت در واقع نیم میلیارد دلار نسبت به فصل دوم 2021 کمتر درآمد داشت. در نتیجه، مدیرعامل اینتل گفته بود که آن‌ها می‌خواهند مخارج خود را پایین بیاورند و در نیمه دوم سال اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی