ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس لپ تاپ 5
تکنولوژی

سرفیس لپ‌تاپ 5 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل معرفی شد

برخلاف مدل‌های قبلی، سرفیس لپ‌تاپ 5 فقط از پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد و به پورت Thunderbolt 4 مجهز شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۴

مایکروسافت از دستگاه جدید در سری لپ‌تاپ‌های سرفیس خود با نام سرفیس لپ تاپ 5 رونمایی کرد. هرچند ردموندی‌ها در گذشته گزینه‌هایی با تراشه AMD و اینتل برای این دستگاه‌ها ارائه می‌کردند، مدل‌های امسال فقط دارای پردازنده اینتل هستند و از پورت Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات سرفیس لپ تاپ 5

مانند سری لپ‌تاپ‌های سرفیس 4 سال گذشته، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5 را نیز در دو اندازه مختلف معرفی کرده است: 13.5 اینچ (2256 در 1504) و 15 اینچ (2496 در 1664). هر دو نمایشگر از فناوری Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کنند.

لپ تاپ سرفیس

در داخل، مدل کوچکتر از پردازنده نسل دوازدهم Core i5-1235U اینتل و Core i7-1255U بهره می‌برد، در حالی که لپ‌تاپ 15 اینچی بزرگتر به پردازنده Core i7-1255U مجهز شده است.

مایکروسافت دقیقا توضیح نداده که چرا استفاده از پردازنده‌های AMD را از سری لپ‌تاپ‌های سرفیس کنار گذاشته است. با این حال، در این رویداد گفته شد که مایکروسافت به همکاری با AMD در پروژه‌های بلند مدت خود ادامه خواهد داد.

گزینه‌های ذخیره‌سازی سرفیس لپ تاپ 5 از 256 گیگابایت به عنوان نسخه پایه شروع می‌شود و تا 1 ترابایت افزایش پیدا می‌کند. همچنین حداقل از 8 و حداکثر از 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5x پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در این دستگاه از گرافیک Iris Xe اینتل استفاده کرده است.

مایکروسافت همچنین گزینه رنگی جدیدی با نام Sage (زیتونی) برای این دستگاه ارائه کرده که البته فقط برای مدل‌های 13.5 اینچی در دسترس خواهد بود.

سرفیس لپ‌تاپ 5

از دیگر قابلیت‌های جدید و مهم سرفیس لپ‌تاپ 5 می‌توان به پشتیبانی از Thunderbolt 4 اضافه کرد که برای سازندگان عالی خواهد بود، زیرا قابلیت انتقال داده با سرعت بالا و پشتیبانی از چندین نمایشگر 4K را برای آن‌ها فراهم می‌کند. سایر مشخصات سرفیس لپ تاپ 5 تا حد زیادی نسبت به نسخه نسل قبل تغییری نکرده است.

مایکروسافت عرضه مدل‌های سرفیس لپ‌تاپ 5 را از 25 اکتبر آغاز می‌کند و قیمت آن از 999.99 دلار برای مدل 13.5 اینچی و 1299.99 دلار برای نسخه 15 اینچی آغاز می‌شود. بهترین مدل 15 اینچی با پردازنده Core i7، حافظه رم 32 گیگابایتی و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی، 2399.99 دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی