ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
علمی

اولین مسافران اسپیس ایکس برای سفر به ماه: میلیاردر 82 ساله به همراه همسرش

«دنیس تیتو» تاجر و میلیاردر 82 ساله به همراه همسرش «آکیکو تیتو»، اولین مسافران فضایی اسپیس ایکس برای سفر به ماه هستند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

«دنیس تیتو» تاجر و میلیاردر 82 ساله به همراه همسرش «آکیکو تیتو»، اولین مسافران فضایی اسپیس ایکس برای سفر به ماه هستند. این سفر فضایی هنوز ظرفیت 10 مسافر دیگر دارد ولی دنیس تیتو و همسرش اولین مسافرانی هستند که دومین پرواز تجاری فضایی اسپیس ایکس به دور ماه را تجربه می‌کنند.

 اسپیس ایکس هنوز استارشیب را به مدار ارسال نکرده است.  این سفر دومین سفر دنیس تیتو به فضا است و او در سال 2011 نیز به فضا سفر کرده بود. هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است. همچنین دنیس تیتو اشاره‌ای به قیمت احتمالی بلیط این سفر هیجان انگیز فضایی نکرده است.

اولین مسافران سفر به ماه

دنیس تیتو، میلیاردر 82 ساله در سال 2001، اولین فضانورد تجاری بود که از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرد. حالا این تاجر و مهندس آمریکایی می‌‌خواهد سفر هیجان انگیز دیگری را تجربه کند. همسر وی نیز از اولین زنانی خواهد بود که با استارشیپ پوراز دور ماه را تجربه کرده و نام خود را به عنوان اولین مسافران اسپیس ایکس برای سفر به ماه ثبت می‌کند.

این سفر حدود یک هفته به طول خواهد انجامید و آنها به فاصله 200 کیلومتری سطح ماه پرواز می‌کنند. با وجودی که اسپیس ایکس هنوز استارشیپ را به مدار ارسال نکرده است، اما این موضوع مانعی برای فروش بلیط آن ایجاد نکرده است.

اولین ماموریت سفر به دور ماه Polaris Program نام دارد که در واقع سفری نمایشی بود. دومین ماموریت نیز dearMoon نام دارد که در واقع اولین ماموریت تجاری رسمی محسوب می‌شود. به همین دلیل از نظر فنی، این سومین ماموریت سفر به دور ماه محسوب می‌شود ولی از نظر سفر تجاری رسمی، دومین ماموریت خواهد بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس امیدوار است بتواند قبل از پایان 2022 بتواند نخستین مسافران فضایی را راهی ماه کند. هرچند بعید به نظر می‌رسد که استارشیپ بتواند مجوز انتقال انسان به ماه را به این زودی‌ها بگیرد. گفتنی است دنیس تیتو و همسرش معاینه‌های مربوط به این سفر را انجام داده‌اند و از هر نظر آماده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی