ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست اپل
تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا برای احراز هویت و پرداخت‌ها از اسکن عنبیه چشم استفاده می‌کند

گزارشی تازه می‌گوید اپل در هدست واقعیت ترکیبی خود از ویژگی اسکن عنبیه برای احراز هویت کاربر و انجام پرداخت‌ها استفاده خواهد کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا از قابلیت اسکن عنبیه چشم برخوردار خواهد شد تا به راحتی هویت کاربر را تشخیص دهد. گزارشی که اخیرا درباره این محصول منتشر شده، می‌گوید این ویژگی برای پرداخت‌ها و ورود به حساب‌های کاربری کاربرد دارد و می‌تواند جایگزین تاچ آیدی و فیس آیدی شود.

به گزارش وب‌سایت The Information، دو نفر که ظاهرا در توسعه هدست اپل نقش داشته‌اند، می‌گویند کاربران با این دستگاه می‌توانند عنبیه چشم خود را اسکن کنند تا به سرعت وارد حساب کاربری‌شان شوند و یا پرداخت‌ها را انجام دهند. به‌علاوه، گفته شده که این قابلیت اجازه می‌دهد یک دستگاه به راحتی چند کاربر داشته باشد و از این نظر تفاوت بزرگی با هدست Quest Pro پیدا کند.

دوربین‌های داخلی هدست اپل برای اسکن عنبیه نقطه نگاه کاربر را ردیابی می‌کنند. این دستگاه همچنین با ردیابی چشم می‌تواند دقت گرافیکی محتواهای موجود در بخش پیرامونی دید کاربر را کاهش دهد و بار پردازش هدست خود را پایین بیاورد. ظاهرا خرید یک استارتاپ آلمانی به نام SensoMotoric Instruments در سال 2017 توسط اپل امکان ساخت این فناوری را برای کوپرتینویی‌ها فراهم کرده است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل دوربین‌های بیشتری دارد

این گزارش می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل 14 دوربین خواهد داشت که 4 عدد بیشتر از کوئست پرو است. این دوربین‌ها طراحی شده‌اند تا حرکات فرد در جهان واقعی را در آواتارهای دیجیتالی او شبیه‌سازی کنند. دو دوربین به سمت پایین پاهای کاربر را نگاه می‌کنند و از این حیث قابلیتی دارند که هدست متا فاقد آن است.

این دستگاه از نظر ظاهری شبیه «یک جفت عینک اسکی» توصیف شده است. اپل در طراحی این هدست از پارچه‌های مشبک، آلومینیوم و شیشه استفاده و دوربین‌های خود را بهتر از رقبا پنهان کرده است. محصول مذکور همچنین سبک‌تر و نازک‌تر از کوئست پرو خواهد بود و وزنش به 722 گرم می‌رسد.

به ادعای این گزارش، کسانی که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌صورت مغناطیسی عدسی‌های خود را به داخل دستگاه وصل کنند. از طرف دیگر، نمایشگری در بخش بیرونی هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار می‌گیرد که اجازه می‌دهد بقیه حالت چشم فرد را ببینند. این نمایشگر نرخ نوسازی پایینی خواهد داشت تا مصرف باتری کمتری داشته باشد.

گزارش امروز مدعی است برخی از ویژگی‌هایی که قبلا در گزارش‌ها به آن‌ها اشاره شده بود، ممکن است در نسخه نهایی این محصول که سال آینده به بازار می‌آید، وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی