ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو M1
تکنولوژی

بلومبرگ: آپید پرو M2 بدون برگزاری مراسم در روزهای آینده از راه می‌رسد

خبرنگار بلومبرگ در گزارشی مدعی شده اپل طی روزهای آینده از نسل جدید آیپد پرو با تراشه M2 رونمایی می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

بسیاری منتظر رونمایی از محصولات جدید اپل در ماه جاری میلادی هستند و حالا «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده اپل در روزهای آینده از مدل‌های جدید آیپد پرو با تراشه M2 رونمایی می‌کند.

طبق این گزارش، نسل جدید آیپد پرو همچنان با نمایشگرهای 11 و 12.9 اینچی از راه می‌رسد و از چیپ M2 مورد استفاده در مک بوک ایر جدید بهره می‌برند. این محصولات اسم رمز J617 و J620 را یدک می‌کشند.

ویژگی‌های احتمالی آیپد پرو M2

نسل کنونی آیپد پرو که از تراشه M1 بهره می‌برند، در آوریل 2021 یعنی بیش از یکسال پیش معرفی شد. بنابراین معرفی نسل جدید آن‌ها طی چند روز آینده منطقی به نظر می‌رسد. این تبلت‌ها با تراشه جدید M2، قدرت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و حتی شاید توانایی‌های شارژ بیشتری ارائه کنند.

در بخش طراحی، نباید منتظر تغییراتی باشیم ولی طبق شایعات این احتمال وجود داشت که مدل 11 اینچی مانند نسخه 12.9 اینچی به نمایشگر مینی LED مجهز شود، اما گزارش‌های اخیر این موضوع را رد می‌کنند.

آیپد پرو M2

یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی آیپد پرو M2، پشتیبانی از فناوری شارژ مگ سیف است، یعنی همان قابلیتی که در مک بوک‌های جدید وجود دارد. علاوه بر این، شاید با ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس هم روبه‌رو شویم تا کاربران قادر به شارژ آیفون یا ایرپاد خود از طریق آیپد باشند.

در حالی که انتظار داشتیم اپل در ماه اکتبر با برگزاری مراسمی از جدیدترین محصولاتش رونمایی کند، اما بلومبرگ چنین موضوعی را رد و اعلام کرد که این دستگاه‌ها از طریق بیانیه‌های رسمی معرفی خواهند شد. بنابراین نسل جدید آیپد بدون برگزاری مراسم از راه می‌رسد.

همزمان با معرفی آیپد پرو M2، اپل سیستم عامل مورد انتظار iPadOS 16 را هم منتشر می‌کند. این احتمال وجود دارد که در هفته جاری شاهد چنین اتفاقی باشیم. به گفته گورمن، باید در آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی هم منتظر رونمایی از نسل جدید مک‌ها باشیم، البته این محصولات همزمان با آیپدها معرفی نخواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی