ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار واردات خودرو
خودرو

بالاخره خودروهای خارجی وارداتی کی به ایران می‌رسند؟

براساس آخرین اخبار منتشر شده در خصوص واردات خودرو تا پایان سال جاری شاهد عرضه یک میلیارد دلار خودرو خارجی در کشورمان خواهیم بود.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

براساس آخرین اخبار منتشر شده در خصوص واردات خودرو تا پایان سال جاری شاهد عرضه یک میلیارد دلار خودرو خارجی در کشورمان خواهیم بود. نمایندگان مجلس می‌گویند بر اساس آنچه وزارت صنعت و معدن قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: «بر اساس آنچه وزارت صنعت گفته است ظرف دو هفته آینده واردات خودرو صورت خواهد گرفت. قطعا در مواردی که آیین‌نامه واردات با قانون مجلس مغایر باشد ورود کرده و تذکر لازم داده می‌شود. آیین‌نامه واردات خودرو نیز باید در چارچوب قانون مصوب مجلس دنبال شود. مجلس بر اهداف قانون‌گذاری در حوزه واردات خودرو تاکید دارد.»

این در حالی است که یکی دیگر از نمایندگان مجلس زمان عرضه خودروهای وارداتی را آذرماه سال جاری عنوان کرده و می‌گوید: «بخش خصوصی باید نسبت به واردات خودرو اقدام کند.»

فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس اما معتقد است که در این باره وزارت صمت پاسخگوست و این وزارت خانه باید مشخص کند که دقیقا چه زمانی خودروهای خارجی وارد کشورمان خواهند شد. هرچند که براساس پیش‌بینی‌ها اواخر آذرماه زمان ورود خودروهای وارداتی به کشور بوده است.

وزارت صمت اما در جدیدترین اظهارنظر خود در خصوص اخبار پیرامون واردات خودرو عنوان کرد که اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است تا عواید واردات به طبقات خاصی از جامعه تعلق نداشته باشد، از این‌رو واردات خودروهایی که در محدوده اقتصادی هستند به الزام تبدیل شده است.

این وزارت خانه هیچ واکنشی نسبت به زمان دقیق عرضه خودروها در بازار از خود نشان نداده و بار دیگر بر موضوع عرضه خودروهای اقتصادی تاکید کرد.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در این رابطه گفت:‌ «بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو اعلام آمادگی کردند. همچنین تلاش داریم اشکالی که مجلس به واردات خودرو وارد کرده رفع و با جدیت جریان واردات خودروهای اقتصادی را دنبال می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی