ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

کارزار تبلیغاتی متا علیه iMessage اپل؛ مارک زاکربرگ: واتس‌اپ خیلی بهتر و ایمن‌تر است

زاکربرگ می‌گوید واتس‌اپ رمزنگاری سرتاسری را در میان تمام پلتفرم‌ها فراهم می‌کند، در حالی که iMessage چنین قابلیتی ندارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

متا در حال برپا کردن یک کارزار تبلیغاتی جدید علیه پلتفرم پیام‌رسان iMessage اپل است. مارک زاکربرگ به‌تازگی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود تبلیغی برای واتس‌اپ را منتشر کرده که به عدم حفظ امنیت پیام‌های میان پلتفرمی در سرویس پیام‌رسانی کوپرتینویی‌ها اشاره دارد.

مدیرعامل متا در پستی در صفحه خود تصویری از یکی از تبلیغ‌های این شرکت در نیویورک را منتشر کرد. این تصویر با نمایش پیامک‌های معمولی با رنگ سبز و پیام‌های iMessage با رنگ آبی، این سرویس را با واتس‌اپ مقایسه کرده که در آن پیام‌ها به‌طور خصوصی و ایمن ردوبدل می‌شوند.

تبلیغ متا می‌گوید: «با رمزنگاری سرتاسری از پیام‌های خصوصی خود در دستگاه‌های مختلف محافظت کنید. همیشه به‌صورت خصوصی پیام بدهید.» خود زاکربرگ نیز در توضیحات این پست نوشته است: «واتس‌اپ خیلی خصوصی‌تر و ایمن‌تر از iMessage است.» او به فقدان سیستم رمزنگاری سرتاسری در پیامک‌هایی اشاره می‌کند که از آیفون فرستاده می‌شوند. به‌علاوه، iMessage در بکاپ‌ها از رمزنگاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند.

تبلیغ متا برای واتس‌اپ

واتس‌اپ قابلیت‌های زیادی برای حریم خصوصی دارد

او همچنین از قابلیت پیام‌های محوشونده در واتس‌اپ یاد می‌کند که به راحتی می‌توانید حذف شدن خودکار آن‌ها را تعیین کنید. زاکربرگ تایید می‌کند که سرویس iMessage اپل هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

متا تنها شرکتی نیست که از سرویس iMessage اپل انتقاد داشته است. گوگل هم به خاطر عدم همکاری اپل در پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانی RCS به جای SMS چندین بار از این شرکت گلایه کرده است. RCS امکانی رمزنگاری سرتاسری پیام‌ها را فراهم می‌کند.

کارزار تبلیغاتی گوگل Get the Message نام دارد و از اپل می‌خواهد که با پشتیبانی از RCS به کاربران آیفون و گوشی‌های اندرویدی اجازه دهد به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به قابلیت‌هایی مثل تیک خوانده شدن پیام‌ها، نشانگر تایپ، ارسال فایل و چت‌های گروهی بهتر دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره این تقابل‌ها چیست و چه دیدگاهی درباره این اظهارنظرها دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • realtime
    realtime | ۳۰ مهر ۱۴۰۱

    باز من میدونم منبع درآمد متا چیه، اپل رو نمیدونم با ساخت این سرویس ها دنبال چیه.

  • noisymind
    noisymind | ۲۶ مهر ۱۴۰۱

    داداش تو اول بیا با اینا همکاری نکن و تمام شماره های ایران رو بلاک نکن! بعد بگو آی مسیج بده!!

مطالب پیشنهادی