ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
کسب و کار

تعدیل نیرو در مایکروسافت؛ کمتر از 1000 نفر با این شرکت خداحافظی کردند

گزارش کارمندان مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت اخیرا با کمتر از 1000 نفر از نیروهای خود خداحافظی کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

طبق اعلام کارمندان مایکروسافت، این شرکت اخیرا کمتر از 1000 نیروی خود را تعدیل کرده است. خداحافظی با این نیروها در بخش‌های مختلفی از واحد ایکس باکس گرفته تا تدوین راهبردها، فناوری و غیره اتفاق افتاده است. مایکروسافت در ماه ژوئیه گفته بود قصد دارد کمتر از 1 درصد 180 هزار نیروی خود را تعدیل کند.

به گزارش خبرگزاری بیزنس اینسایدر، به نقل از کارمندان مایکروسافت، این شرکت در هفته اخیر کمتر از 1000 نیروی خود را از کار بیکار کرده است. «کی‌سی لمسون»، از کهنه‌کاران مایکروسافت و مدیر محصول دفتر مدیر ارشد فناوری این شرکت دوشنبه شب در صفحه توییتر خود اعلام کرد که شغلش را از دست داده است.

سخنگوی مایکروسافت در این باره می‌گوید: «ما هم مثل همه شرکت‌ها به‌طور مرتب اولویت‌های کسب و کار خود را ارزیابی و مطابق آن اصلاحات ساختاری را اعمال می‌کنیم. ما به سرمایه‌گذاری در کسب و کار خود ادامه می‌دهیم و در سال آینده در حوزه‌های لازم برای رشد به استخدام نیروهای جدید مشغول خواهیم شد.»

مایکروسافت

مایکروسافت سرعت رشد نیروهای خود را کمتر می‌کند

مایکروسافت در ماه ژوئیه گفته بود که کسر ناچیزی از نیروهای خود را تعدیل می‌کند و سرعت استخدام‌های جدید را کاهش می‌دهد. حالا مشخص نیست که اخراج این نیروها بخشی از این استراتژی بوده یا نه. یک منبع آگاه که در همین جریان از این شرکت کنار گذاشته شده، می‌گوید آن‌ها او را همین یک ماه پیش استخدام کرده بودند.

«زک کریمر»، مدیر تیم مهندسی ماموریت‌های مایکروسافت می‌گوید کاری که آن‌ها دارند انجام می‌دهند، آسان نیست: «ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به‌صورت بالقوه اثرگذار باشند و همه ما به سختی کار کرده‌ایم، اما باید مصالحه‌هایی انجام دهیم چون منابع ما نامحدود نیست و زمان کمیاب‌ترین منبع در اختیارمان است.»

تصمیم مایکروسافت هم‌راستا با تصمیم اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیای فناوری از جمله متا، Salesforce، کوین‌بیس و نتفلیکس است که سرعت جذب نیروهای جدید را کاهش داده‌اند. این شرکت‌ها واهمه دارند که خطر بحران اقتصادی آینده آن‌ها را تهدید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی