ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از TF21‌
اخبار خودرو

دومین محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد؛ ایران خودرو TF21‌

خودروی TF21 نخستین بار در خردادماه سال جاری و در قالب چند طرح اولیه به نمایش گذاشته شد. این ماشین قرار بود اواخر تابستان به بازار معرفی شود، ولی رونمایی از آن به تعویق افتاد. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۴

قرار بود اواخر تابستان امسال ایران خودرو TF21‌ را رونمایی کرده و به بازار معرفی کند، ولی رونمایی از آن به تعویق افتاد. امروز ۲۶ مهر ماه این خودرو با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و مدیرعامل ایران خودرو رونمایی شد.

رونمایی از TF21‌

براساس اطلاعات مطرح شده در مراسم رونمایی از این محصول TF21 به زودی در تیپ‌های مختلف در بازار عرضه خواهد شد. ضمن آنکه این خودرو تمامی استانداردهای 85‌ گانه الزامی را پاس خواهد کرد.

رونمایی از TF21‌

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در خصوص محصول جدید این شرکت گفت: «خودرو TF21 در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است. در حال حاضر، مباحث مربوط به طراحی دیتیل دیزاین این خودروی نهایی شده است و شهریور 1402 به مرحله صنعتی سازی و تولید انبوه خواهد رسید.»

رونمایی از TF21‌

رضایی منش گفت: «طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و  تولید انبوه TF21 در حدود 18 ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بوده است و هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.»

رونمایی از TF21‌

وی تاکید کرد: «پروژه TF21 ابتدا با موتور سری TU و سپس در مراحل بعدی با موتور سه‌سیلندر تولید خواهد شد. پس آن که پروژه TF21 به تولید انبوه رسید، خودرو پژو 206 از خط تولید خارج می‌شود.»

رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌
رونمایی از TF21‌

ایران خودرو TF21‌ رونمایی می‌شود؛ کراس اووری اقتصادی بر مبنای پلت فرم 206 - ۱۲ مهر

خودروی TF21 نخستین بار در خردادماه سال جاری و در قالب چند طرح اولیه به نمایش گذاشته شد. این ماشین قرار بود اواخر تابستان به بازار معرفی شود، ولی رونمایی از آن به تعویق افتاد. با این حال، مدیرعامل ایران‌خودرو چندی پیش در مراسم پایان تولید سمند و پژو ۴۰۵ به تاریخ رونمایی رسمی از هاچبک TF21‌ اشاره کرد. این ماشین طی چند روز آینده به طور عمومی معرفی می شود و براساس اطلاعات اولیه، یک کراس اوور جمع و جور است که بر مبنای پلت فرم 206 و در داخل کشور توسعه داده شده است.

ایران‌خودرو در بهمن سال گذشته استراتژی جدیدی را با هدف ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و افزایش رضایت مشتریان خود در پیش گرفت. این برنامه با حذف خودروهای از دور خارج‌شده مثل سمند و پژو ۴۰۵ و تولید ماشین‌های باکیفیت و مطابق با فناوری‌های روز، یعنی ریرا و TF21 کلید خورد. البته با توجه به وعده‌های قبلی، حداقل ۵ خودروی جدید دیگر طی ۲ الی ۳ سال آینده توسط ایران‌خودرو به بازار معرفی خواهند شد.

حال که تنها چند روز به موعد رونمایی رسمی از هاچبک TF21‌ باقی مانده، بد نیست نگاهی به مشخصات احتمالی این خودرو بیندازیم.

هاچبک TF21 یک محصول رده B به حساب می‌آید که در سال آینده به عنوان جانشین مستقیم پژو ۲۰۶ روانه بازار می‌شود. این خودرو در تیپ‌های متعدد در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. تی اف ۲۱ در پایه‌ترین مدل به موتور TU3A و گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است. این موتور به پیشرانه کاربردی در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ شباهت دارد. همچنین گفته می‌شود مدل فول آپشن TF21 از پیشرانه 3F ایپکو استفاده می‌کند که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است.

مدیرعامل ایران‌خودرو طی مراسم پایان تولید سمند و پژو ۴۰۵ که به تازگی برگزار شده، علاوه بر اعلام تاریخ رونمایی از TF21 اطلاعاتی را درباره نخستین کراس اوور ملی این شرکت، یعنی ریرا به اشتراک گذاشت. طبق اظهارات این مسئول محترم، ۴۷ دستگاه ریرا تا ۱۰ روز آینده برای انجام تست‌های فنی تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی