ادوبی از ابزارهای جدیدی برای ساخت اشیاء سهبعدی در متاورس رونمایی کرد
دو ابزار جدید شرکت ادوبی اجازه میدهد راحتتر اشیاء سهبعدی بسازید و در محیطهای واقعیت مجازی با آنها کار کنید.
ادوبی تاکنون بهطور عمده در زمینه طراحی گرافیک و ابزارهای اصلاح تصویر فعالیت داشته، اما به تازگی مجموعهای از ابزارهای نرمافزاری جدید را منتشر کرده که طراحی شدهاند تا ساخت اشیاء سه بعدی دیجیتال برای کمپینهای بازاریابی، بازیهای ویدیویی و متاورس را راحتتر کنند.
به گزارش رویترز، ابزار جدید 3D Capture به کاربران اجازه میدهد با هر دوربینی از جمله دوربین موبایل خود مجموعهای از تصاویر را از اشیاء جهان واقعی تهیه کنند. سپس نرمافزار این تصاویر را با هم ترکیب کرده و آنها را به اشیاء دیجیتال سه بعدی تبدیل میکند.
برای مثال یکی از کاربردهای اولیه این نرمافزار میتواند در دنیای تجارت الکترونیک باشد. یک فروشنده کفش میتواند با واقعیت افزوده به کاربران اجازه دهد کفشهای مختلف را امتحان کنند تا ببینند هر محصول روی پای آنها چه شکلی به نظر میرسد.
«فرانسیوس کاتین»، مدیر ارشد بازاریابی اشیاء سه بعدی و متاورس در شرکت ادوبی میگوید: «فقط با واقعیت افزوده و اشیاء سه بعدی است که میتوانید چنین کاری انجام دهید.»
ادوبی اجازه میدهد اشیاء خود را به فضای واقعیت مجازی ببرید
دومین ابزاری که ادوبی منتشر کرده، با نام Substance 3D Modeler به هنرمندان اجازه میدهد در هنگام اصلاح یک شیء سه بعدی روی کامپیوتر، به راحتی به فضای هدستهای واقعیت مجازی بروند و با دستان خود آن شیء را ویرایش کنند.
این نرمافزار به هنرمندان مجازی اجازه میدهد حسی شبیه مجسمهسازان داشته باشند و بتوانند اشیاء مورد استفاده خود را در دست بگیرند. چنین قابلیتی به خصوص در زمینه ساخت اشیاء ملموس مثل اتومبیلها به کار میآید. کاتین میگوید با این ویژگی میتوانید ضمن دسترسی به دقتی که در نرمافزارهای کامپیوتری وجود دارد، اشیاء را از نزدیک و از زوایای مختلف ببینید.
ادوبی در سالهای اخیر سرمایهگذاریهای زیادی در زمینه محتواهای سه بعدی داشته و عملا وارد رقابت با شرکتهایی مثل Unity Software شده است. با توجه با این که متاورس احتمالا در جهان آینده اهمیت زیادی خواهد داشت، این تصمیم منطقی و هوشمندانه به نظر میرسد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.