ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ظاهرا تولید آیفون 14 پلاس را تنها دو هفته پس از عرضه، کاهش چشمگیری داده است

به نظر می‌رسد اپل به تولیدکنندگان قطعات آیفون 14 پلاس اعلام کرده تولید خود را قطع کنند یا به شدت کاهش دهند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

مدل مینی و حالا پلاس! ظاهرا کاربران تنها مدل استاندارد و مدل‌های پرو آیفون را می‌خواهند و اپل نمی‌تواند نظر آن‌ها را عوض کند. کوپرتینویی‌ها امسال بجای آیفون 14 مینی از مدل پلاس آن رونمایی کردند و اما حالا گزارشی می‌گوید تنها دو هفته پس از عرضه این محصول، اپل تولید آن را بطور چشمگیری کاهش داده است.

طبق گزارشی که رسانه The Information منتشر کرده، اپل به یکی از تولیدکنندگانش در چین اعلام کرده سریعا تولید قطعات موردنیاز این گوشی هوشمند را متوقف کند. علاوه بر این، دو تامین‌کننده دیگر اپل که از این قطعات برای مونتاژ ماژول‌ها استفاده می‌کردند هم تولید خود را کاهش شدیدی داده‌اند.

آیفون 14 پلاس به سرنوشت مدل‌های مینی دچار می‌شود؟

اپل امسال پس از عرضه دو نسل از مدل‌های مینی، بخاطر استقبال پایین کاربران تصمیم گرفت آن‌ها را کنار بگذارد و به سراغ مدل پلاس برود. اما این مدل هم ظاهرا نتوانسته توجه کاربران را جلب کند و پس از پیش فروش ضعیف، حالا با اینکه در بازار موجود است، ولی باز هم خریداران به سراغ آن نمی‌روند.

آیفون 14 پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی مشابه آیفون 14 پرو مکس بهره می‌برد، البته این شباهت تنها در اندازه است و خبری از رفرش ریت 120 هرتز و جزیره پویا در این محصول نیست. با این حال تفاوت قیمت آن‌ها به 200 دلار می‌رسد (899 دلار در برابر 1099 دلار).

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 14 پلاس

با وجود استقبال پایین از آیفون 14 پلاس، ظاهرا اپل همچنان برای تولید آیفون 15 پلاس برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد شانس دیگری به مدل پلاس بدهد. البته با توجه به اینکه گفته می‌شود این گوشی مانند مدل‌های پرو آیفون 14 به جزیره پویا مجهز می‌شود، شاید کاربران استقبال بیشتری از آن کنند. با این حال شاید مدل پلاس هم مانند مینی، در نهایت بعد از دو نسل از بازار خداحافظی کند.

اپل در حال حاضر واکنشی به گزارش اخیر از خودش نشان داده، اما ارزش سهام کوپرتینویی‌ها کاهش 4 دلاری را تجربه کرده و به نزدیکی 145 دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی