ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

افزایش 41 درصدی مصرف انرژی استخراج بیت کوین؛ منتظر قوانین سخت‌گیرانه باشیم؟

گزارش سه ماهه سوم سال 2022 شورای استخراج بیت کوین (BMC) نشان می‌دهد، میزان مصرف انرژی بیت کوین 41 درصد افزایش یافته است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

گزارش سه ماهه سوم سال 2022 شورای استخراج بیت کوین (BMC) نشان می‌دهد میزان مصرف انرژی بیت کوین 41 درصد افزایش یافته است.

با وجودی که اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی محدودیت‌هایی برای استخراج بیت کوین در نظر گرفت، اما داده‌ها از افزایش 41 درصدی مصرف انرژی در استخراج این رمزارز نسبت به سال گذشته میلادی خبر می‌دهد. احتمال آن می‌رود با توجه به افزایش مصرف انرژی استخراخ بیت‌کوین در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته، مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای کاهش اثرات زیست محیطی استخراج کریپتو در نظر گرفته شود.

داده‌های مربوط به گزارش سه ماهه سوم سال 2022 شورای استخراج بیت کوین (BMC) که نماینده 51 شرکت از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در جهان است، نشان می‌دهد میزان مصرف انرژی بیت کوین 41 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش BMC، استخراج بیت کوین 0.16 درصد از تولید انرژی جهانی را مصرف می‌کند که اندکی کمتر از انرژی مصرف شده توسط بازی‌های کامپیوتری است و این شورا چنین مصرف انرژی را بی‌اهمیت می‌داند.

استخراج بیت کوین همچنین 0.10 درصد از انتشار کربن در جهان را به خود اختصاص می‌دهد که شورای استخراج بیت کوین این رقم را نیز «ناچیز» ارزیابی می‌کند.

استخراج بیت کوین و مصرف انرژی

افزایش مصرف انرژی بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که با تولید بلوک‌های کمتر و فشار نزولی قیمت روبرو هستیم و هش‌ریت شبکه در سه ماهه سوم 2022 حدود 8.34 درصد و سالانه 73 درصد افزایش یافته است.

گزارش شورای استخراج بیت کوین همچنین ادعا می‌کند که بهره‌وری استخراج بیت‌کوین حدود 23 درصد سالانه و رقمی درحدود 5814 درصد طی هشت سال افزایش یافته است. افزایش کلی مصرف انرژی ممکن است خشم تنظیم‌کنندگان مقررات در این حوزه را برانگیزد.

 از سوی دیگر باید گفت که فشار فعالان محیط زیست که ادعا می‌کنند مصرف برق بیت کوین برای محیط زیست مضر است، بر ماینرهای بیت کوین افزایش یافته است. در تاریخ 18 اکتبر، اتحادیه اروپا اسنادی را منتشر کرد که در آن برنامه عملیاتی برای اجرای قرارداد سبز اروپایی و طرح REPowerEU ارائه شد که در واقع برنامه‌ریزی برای نظارت دقیق بر فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال و اثرات زیست محیطی آنها را مورد توجه قرار می‌دهد.

رصدخانه و انجمن بلاکچین اروپا (EUBOG) نیز رویکردهایی را برای کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی دنبال می‌کند. بازار کریپتو تحت فشارهای مختلفی است و به نظر می‌رسد ایالات متحده در رویکردهای نظارتی خود یک گام از همتای اتجادیه اروپا عقب‌تر است.

در ماه سپتامبر، دفتر علوم کاخ سفید سندی 46 صفحه‌ای در مورد پیامدهای آب و هوایی و انرژی دارایی‌های رمزنگاری شده منتشر کرد. درنهایت باید دید دولت‌ها چه تصمیمی در مورد کریپتو خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی