ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Giphy متا
کسب و کار

متا تایید کرد؛ Giphy با فرمان سازمان رقابت بریتانیا به فروش می‌رسد

متا می‌گوید حکم جدید سازمان رقابت و بازار بریتانیا را می‌پذیرد و تمام عملیات‌های شرکت Giphy را واگذار خواهد کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

متا تایید کرده که حکم سازمان ناظر بر رقابت در بازار بریتانیا (CMA) را می‌پذیرد و شرکت Giphy را می‌فروشد. این غول شبکه‌های اجتماعی در سال 2020 این کتابخانه عظیم از تصاویر متحرک را خریده بود تا استفاده از آن‌ها در پلتفرم‌های خود را ساده‌تر کند.

«متیو پولارد»، سخنگوی متا در گفتگو با خبرگزاری ورج گفت: «از تصمیم سازمان رقابت بریتانیا ناامید شدیم اما حکم امروز را به عنوان کلام آخر پیرامون این پرونده می‌پذیریم. ما به‌طور نزدیک با CMA همکاری خواهیم کردیم تا Giphy را واگذار کنیم.» سخنگوی متا در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم در خصوص تمام فعالیت‌های جهانی Giphy اتخاذ شده یا نه، افزود: «بله، این تصمیم در سطح جهانی اجرا می‌شود.»

اولین بار در سال 2021 به متا فرمان داده شد که Giphy را بفروشد، اما این شرکت خواستار تجدیدنظر در این حکم شد. حالا امروز سازمان بازار و رقابت بریتانیا اعلام کرده که متا نتوانسته پنج مورد از شش مورد اعتراض خود در این درخواست را به اثبات برساند.

متا Giphy

چرا متا باید Giphy را بفروشد؟

CMA می‌گوید خرید این شرکت باید منتفی شود، چون به متا اجازه محدودسازی سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، دسترسی به گیف‌ها، کاهش جذابیت این سرویس‌ها و کاهش رقابت در بازار را می‌دهد. تصمیمات این نهاد بریتانیایی در گذشته صرفا منجر به فروش بخشی از عملیات‌های جهانی شرکت‌ها شده بود. اما متا تایید کرده که می‌خواهد تمام موجودیت Giphy را بفروشد. حالا احتمالا CMA فرآیند فروش را هم زیر نظر می‌گیرد تا Giphy به دست یک خریدار مناسب برسد.

حکم CMA مبتنی بر چند استدلال صادر شد. عده‌ای باور داشتند که خرید Giphy توسط متا به این شرکت اجازه می‌دهد قدرت خود را به روش‌های مختلف از جمله محدودسازی دسترسی شبکه‌های اجتماعی رقیب به کتابخانه گیف‌های این شرکت غالب سازد. همچنین ظاهرا Giphy قبل از عقد قرارداد در حال توسعه سرویس‌های تبلیغاتی خودش بود که به مجموعه متا منتقل شدند. CMA این اتفاق را از نظر رقابت در بازار مشکل‌ساز می‌داند، چون این شرکت حالا حدود نیمی از بازار 8 میلیارد دلاری نمایش تبلیغات را کنترل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی