ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ضربه محدودیت‌های اینترنت به مارکتینگ: از کاهش انتشار رپورتاژ تا افت 250 میلیاردی بازار تبلیغات اینستاگرامی

فیلتر اینستاگرام و شرایط کشور باعث کاهش انتشار رپورتاژ آگهی و اندازه بازار تبلیغات اینستاگرام شده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

گزارش پلتفرم‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد پس از فیلتر اینستاگرام، اندازه بازار تبلیغات در این پلتفرم با افت 250 میلیارد تومانی مواجه شده است. همچنین شرایط فعلی کشور منجر به کاهش 49درصدی انتشار رپورتاژ آگهی در وبسایت‌های خبری شده است.

نزدیک به یک ماه از فیلتر اینستاگرام و ایجاد محدودیت‌هایی در اینترنت می‌گذرد و مردم و کسب‌وکارها، روزهای خوبی را تجربه نمی‌کنند. هر روز آمارهای مختلفی از خسارت به واحدهای صنفی و فعالین اقتصادی با فیلتر اینستاگرام و قطعی اینترنت منتشر می‌شود اما به نظر می‌رسد گوش شنوایی در دولت وجود ندارد.

جدیدترین گزارش منتشر شده در این حوزه نشان از کاهش قابل توجه بازار تبلیغات اینستاگرام دارد. پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی «جریان» در گزارشی اعلام کرده اندازه بازار اینستاگرام پس از فیلتر آن، بیش از 250 میلیارد تومان کاهش یافته است. این در حالی است که اندازه بازار تبلیغات در اینستاگرام در سال 1401 بیش از 4000 میلیارد تومان برآورد شده است.

آنطور که جریان گزارش کرده، در اینستاگرام بیش از 10 هزار صفحه فارسی‌زبان وجود دارد که تبلیغات منتشر می‌کنند که گردش مالی این حوزه روزانه بیش از 10 میلیارد تومان برآورد شده است. اما با شروع اختلال‌های اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام، گردش مالی این حوزه تقریبا به صفر رسیده است.

به گفته جریان، بیش از 30 هزار کسب‌وکار ایرانی برای تبلیغات از اینستاگرام استفاده می‌کنند که نزدیک به یک ماه است که از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که یک هفته نیز شاهد فیلتر گوگل ادز و دردسری مضاعف برای کسب‌وکارها بودیم.

کاهش 55 درصدی درآمد وب‌سایت‌ها از رپورتاژ آگهی

«تریبون»، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی نیز گزارشی درباره تاثیر شرایط فعلی کشور در انتشار تبلیغات منتشر کرده است. طبق این گزارش، انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری با کاهش 49 درصدی مواجه شده است.

همچنین افت تمایل کسب‌وکارها به انتشار رپورتاژ آگهی، درآمد وبسایت‌ها از این کانال را بیش از 55 درصد کاهش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JuzefOutlook
    JuzefOutlook | ۲۸ مهر ۱۴۰۱

    فکر کن اصلا واسه کسی مهم باشه

مطالب پیشنهادی