ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
کسب و کار

ایلان ماسک: ارزش تسلا به‌زودی از اپل نیز بیشتر خواهد شد

به گفته ماسک، هیئت مدیره تسلا تصمیم به برنامه بازخرید سهام گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند ارزش شرکت خود را افزایش دهند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

گزارش مالی شرکت تسلا برای سه ماهه سوم سال 2022 اعلام شد و ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی اعلام کرد که ارزش آن می‌تواند به‌زودی از اپل نیز فراتر رود.

تسلا امروز نتایج مالی سه ماهه سوم سال 2022 خود را منتشر کرد. غول خودروسازی در گزارش خود به درآمد 21.5 میلیارد دلاری (حدود 500 میلیون دلار کمتر از انتظار وال استریت) و سود هر سهم 1.05 دلاری (در مقابل 1.00 دلار مورد انتظار وال استریت) اشاره کرده است. در چند ماه گذشته، این شرکت روزهای سختی را در بازار سهام پشت سر گذاشته و نتایج سه ماهه سوم آن نیز هیچ کمکی در این زمینه نکرده است.

پس از انتشار نتایج، تسلا‌ یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران برگزار کرد که طی آن، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت با سرمایه‌گذاران صحبت کرد. او در سخنان خود اشاره کرد که هیئت مدیره تسلا در مورد برنامه بازخرید سهام بحث کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شروع این کار با 5 تا 10 میلیارد دلار خرید سهام منطقی خواهد بود.

ارزش بازار اپل

در برنامه بازخرید سهام، شرکت سهام خود را به قیمت بازار خریداری می‌کند. در این شرایط، شرکت معتقد است که سهامش در بازار کمتر ارزش گذاری شده و از این روش برای افزایش قیمت سهام خود استفاده می‌کند.

هرچند ماسک اعلام کرد که این طرح هنوز نهایی نشده، اما به نظر می‌رسد که تسلا به‌زودی برنامه خرید سهام خود را پیش خواهد گرفت. پس از اعلام برنامه خرید، مدیر عامل در مورد ارزش‌گذاری تسلا نیز اظهار نظر کرد:

«چندی پیش، در یک جلسه گفته بودم که فکر می‌کنم ممکن است ارزش تسلا بیشتر از اپل باشد که در آن زمان حدود 700 میلیارد دلار ارزش داشت.»

برنامه جدید تسلا؛ پیشی گرفتن از ارزش بازار اپل

ایلان ماسک

ارزش تسلا بر اساس بازار فعلی حدود 700 میلیارد دلار است. اکنون ماسک هدف جدیدی برای ارزش گذاری تسلا ارائه کرده:

«اکنون من بر این عقیده هستم که می‌توانیم از بازار فعلی اپل بسیار فراتر برویم. من مسیری را برای تسلا می‌بینم که ارزش آن بیشتر از مجموع اپل و سعودی آرامکو باشد.»

ارزش اپل در حال حاضر 2.3 تریلیون دلار و سعودی آرامکو حدود 2 تریلیون دلار است.

ماسک همچنین تاکید کرد که حتی در شرایط رکود بد، تسلا همچنان می‌تواند در سال آینده «نقدینگی معناداری» تولید کند. از این رو او اعتقاد داشت که شروع یک برنامه بازخرید سهام منطقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی