ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

گوگل ویدیویی از عملکرد ربات تنیس روی میز خود به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

ربات تنیس روی میز گوگل از یک سیستم با نام i-Sim2Real بهره می‌برد که از مدل‌های شبیه‌سازی شده تشکیل شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

گوگل ویدیو جدیدی از ربات تنیس روی میز خود منتشر کرده که در آن با یک رقیب انسانی در حال انجام یک مسابقه نفس‌گیر است. در حال حاضر مهندسان گوگل اعلام می‌کنند که این ربات «همکاری جویانه» است اما با بهبود توانایی‌های آن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند با انسان‌ها در هر سطحی رقابت کند.

ربات گوگل از یک پلتفرم آموزشی به نام i-Sim2Real استفاده می‌کند که فقط در مورد انجام مسابقه پینگ پنگ نیست، بلکه در مورد ساخت یک سیستم رباتیک است که می‌تواند نسبت به رفتارهای سریع و نسبتا غیرقابل پیش‌بینی انسان‌ها واکنش نشان دهد.

ربات تنیس روی میز گوگل

همانطور که در ویدیو بالا قابل مشاهده است، بازوی رباتیک پیشرفته در حالی که ضربه‌های انسان را دریافت می‌کند، بدون مشکل روی میز پینگ پنگ حرکت می‌کند. این مسابقه بزرگ که بیشتر از چهار دقیقه طول می‌کشد، زمانی پایان می‌یابد که ربا‌ت با ضربه ضعیفی توپ را به تور می‌زد. گوگل برای اینکه ربات را به یک بازیکن پینگ پنگ توانا تبدیل کند، از سناریوهای آموزشی واقعی و شبیه‌سازی شده‌ای کمک گرفته است.

گوگل می‌گوید در آینده، رباتی خواهد ساخت که می‌تواند سبک بازی خود را با توجه به سطح مهارت انسان‌های شرکت‌کننده تطبیق دهد تا مسابقات «چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیزی» برگزار کند.

غول موتور جستجو از این فناوری به عنوان یک پلتفرم تحقیقاتی برای رباتیک چابک یاد کرده که می‌تواند به سوالات مربوط به تعامل و همکاری انسان و ربات پاسخ دهد.

محققان گوگل در پست وبلاگ این شرکت یادداشت می‌کنند:

«یادگیری ربات برای طیف گسترده‌ای از وظایف چالش برانگیز دنیای واقعی، از جمله دستکاری ماهرانه، حرکت پاها و به چنگ انداختن استفاده شده است. کمتر دیده‌ایم که یادگیری ربات برای کارهای پویا و با شتاب بالا که نیاز به تعامل انسان و ربات دارند، مانند تنیس روی میز، استفاده می‌شود. در این پروژه، هدف این ربات همکاری است، برگزاری یک مسابقه با یک انسان تا زمانی که ممکن است.»

این اولین ربا‌ت تنیس روی میز نیست و شرکت ژاپنی Omron نیز در نمایشگاه CES لاس وگاس ربات خود با نام Forpheus را به نمایش گذاشته بود. Forpheus دارای حسگرهایی است که اطلاعات مربوط به حالات چهره و حرکات فیزیکی بازیکن حریف را جمع‌آوری می‌کند و حرکات خود را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی