ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پولستار ۳
خودرو

قدرت 490 اسب، شتاب 5 ثانیه و 600 کیلومتر پیمایش؛ تکنولوژی ولوو در دست جیلی

پولستار ۳ محصول جدیدی از جوینت ونچر ولوو و جیلی است. این کراس اوور برقی به زودی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

شرکت سوئدی-چینی پولستار (حاصل سرمایه‌گذاری مشترک ولوو کارز و جیلی) کراس‌اوور برقی اندازه متوسط پولستار ۳ را معرفی کرد. این مدل روی یک پلتفرم کاملاً‌ برقی ساخته شده است و علیرغم وزن 2.5 تنی با قدرت 490 اسب بخار و شتاب 5 ثانیه، عملکردی درخشان را ارائه می دهد.این مدل جدید در بازارهای اروپایی با مدل‌های برقی آلمانی آئودی e-tron و بی ام و iX رقابت خواهد کرد.

فاصله بین دو محور پولستار 3 ۲.۹ متر، طول آن ۴.۹ متر و عرض آن ۲.۱ متر است و بدنه آن کاملاً مینیمالیستی طراحی شده است، از جمله دستگیره درها که به داخل جمع‌ می‌شوند. بدنه از نظر آیرودینامیک بهینه‌سازی شده است و ضریب درگ آن ۰.۲۹ است. اندازه استاندارد چرخ‌ها ۲۱ اینچ است.

پولستار ۳ به دو موتور برقی و سیستم تمام چرخ محرک مجهز شده است. توان این پیشرانه ۴۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۸۴۰ نیوتن متر است. این کراس‌اوور با وزن ۲.۵ تن می‌تواند در عرض ۵ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و نهایت سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. باتری لیتیوم یونی ۱۱۱ کیلووات ساعتی با یکبار شارژ کامل محدوده پیمایش ۶۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. پولستار گفته که این باتری‌ها را می‌توان تا ۲۵۰ کیلووات شارژ کرد و شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

پولستار ۳

با انتخاب پکیج پرفورمنس، توان این مدل به ۵۱۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۱۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن هم به ۴.۷ ثانیه می‌رسد. این کیت آپشنال شامل چرخ‌های ۲۲ اینچی هم می‌شود.

دیگر ویژگی‌های پولستار ۳

کابین با مواد سازگار با محیط زیست از جمله چرم مصنوعی و پشم طبیعی تزئین شده است. در مقابل راننده یک پنل ابزار دیجیتال کوچک قرار دارد و نمایشگر عمودی سیستم سرگرمی رسانه‌ای ۱۴.۵ اینچی در بخش مرکزی پنل جلویی تعبیه شده است. عملکردهای کمک‌راننده و امکانات رانندگی خودکار توسط یک کامپیوتر قدرتمند انویدیا کنترل می‌شوند.

صندوق عقب این مدل در حالت عادی گنجایش ۴۸۴ لیتر را دارد که در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب به ۱۴۱۱ لیتر می‌رسد.

پولستار ۳

این محصول جدید به صورت همزمان در چین و آمریکا تولید خواهد شد. خودروهای ساخت آمریکا تنها در آمریکای شمالی به فروش خواهند رسید، در حالی که خودروهای ساخت چین به سایر بازارهایی که پولستار در آن‌ها فعالیت می‌کند، تحویل داده خواهند شد. پولستار ۳ در پاییز ۲۰۲۳ در چین و کشورهای غربی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی