ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو
تبلت

اپل احتمالا نسخه ویژه‌ای از مک اواس را برای آیپد پرو M2 توسعه می‌دهد

منابع آگاه می‌گویند اپل در حال آزمایش نسخه خاصی از مک اواس است که در سال 2023 برای آیپد پرو M2 به بازار خواهد آمد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

یک منبع آگاه مدعی شده که اپل در حال کار روی نسخه‌ای اختصاصی از سیستم عامل مک اواس برای تبلت آیپد پرو M2 است. این نسخه که می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های تبلت پیشرفته اپل را از بین ببرد، احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد.

یکی از گلایه‌های همیشگی کاربران آیپد پرو، عدم دسترسی به نرم‌افزارها و قابلیت‌های کامپیوترها بوده است. حالا منابع آگاه Majin Bu به اطلاع او رسانده‌اند که اپل مشغول کار روی نسخه سبک‌تری از مک اواس است که به‌طور اختصاصی برای آیپد پرو ساخته می‌شود و در سال 2023 به بازار خواهد آمد.

اسم رمز این سیستم عامل Mendocino خواهد بود و در سال 2023 تحت عنوان macOS 14 منتشر می‌شود. آزمایش‌هایی که در دست انجام قرار دارند، روی رابط کاربری به‌روزشده‌ای انجام می‌شوند که اندازه عناصر آن 25 درصد بزرگ‌تر شده تا برای تاچ مناسب باشد. با این حال، اپلیکیشن‌هایی که برای این نسخه وجود خواهند داشت، نه اپ‌های مک اواس بلکه همان اپ‌های آیپد خواهند بود.

مک اواس در آیپد پرو

عرضه انحصاری مک اواس روی آیپد پرو M2

فعلا مشخص نیست که چرا اپل تصمیم گرفته چنین رویکرد نصفه و نیمه‌ای را در پیش بگیرد. بسیاری از کاربرانی که از آیپد انتقاد می‌کنند، بیشتر از آن که به دنبال تغییر رابط کاربری باشند، به دنبال اپلیکیشن‌های دسکتاپ هستند. Majin Bu می‌گوید انتشار انحصاری این سیستم عامل برای آیپد پرو M2 احتمالا یک استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش این دستگاه خواهد بود.

با این حال، شایعات مربوط به توسعه و تست نرم‌افزارهای اپل را هیچ گاه نمی‌توان به‌صورت قطعی در نظر گرفت. این شرکت به ندرت استراتژی‌های نرم‌افزاری خود را لو می‌دهد. شایعه مک اواس مخصوص آیپد هم از مدت‌ها پیش وجود داشته و خبر جدیدی نیست. به‌علاوه، اپل احتمالا نسخه‌هایی از مک اواس را برای آزمایش‌های داخلی خود روی آیپد اجرا می‌کند. بنابراین گزارش امروز ممکن است با دیدن یکی از همین دستگاه‌ها به وجود آمده باشد.

از سوی دیگر، نرم‌افزار مربوطه ممکن است مک اواس نبوده باشد. اپل می‌تواند iPadOS را تغییر داده و با افزودن عناصر جدید مثل نوار منو و ویژگی‌هایی شبیه مک‌ها، فاصله بین این دو سیستم عامل را کمتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی