ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

جانشین جانی آیو اپل را ترک می‌کند؛ جدایی مدیر تیم طراحی پس از سه سال همکاری

اپل با ارسال بیانیه‌ای خروج او را تایید کرد اما هنوز جانشینش را معرفی نکرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

به گفته «مارک گورمن» از بلومبرگ، معاون واحد طراحی صنعتی اپل، «ایوانز هانکی» قصد دارد سال آینده این شرکت را ترک کند. غول کوپرتینویی نیز با انتشار بیانیه‌ای این گزارش را تایید کرده است.

هانکی پس از اینکه «جانی آیو» در سال 2019 به عنوان مدیر طراحی ا‌پل، غول فناوری را ترک کرد، جانشین او شد و کارهای خود را به «جف ویلیامز»، مدیر عملیات ا‌پل گزارش می‌کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، او حداقل تا شش ماه آینده در اپل باقی خواهد ماند.

بیانیه اپل درباره خروج هانکی

یکی از سخنگویان ا‌پل در بیانیه‌ای که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته، نوشته:

«تیم طراحی اپل، متخصصان خلاق را از سراسر جهان و در بسیاری از رشته‌ها دور یکدیگر جمع می‌کند تا محصولاتی را تجسم کنند که به شکلی غیر قابل انکار برای اپل هستند. تیم طراحان ارشد [اپل] دارای رهبران قوی با چندین دهه تجربه است. ایوانز قصد دارد تا زمان انتقال، به کار خود ادامه دهد و می‌خواهیم از او به خاطر رهبری و مشارکت‌های تشکر کنیم.»

ایوانز هانکی
مدیر طراحی سخت افزار اپل، ایوانز هانکی (سمت چپ) و مدیر طراحی نرم افزار، آلن دای (راست)

ا‌پل هنوز جایگزین هانکی را معرفی نکرده است. طبق گزارش 9to5Mac، یکی از کاندیداهای احتمالی این سمت، «ریچارد هاوارث» است که برای مدت کوتاهی از سال 2015 تا 2017، نقش معاون طراحی صنعتی اپل را برعهده داشته است. در آن زمان جانی آیو به سمت مدیر ارشد طراحی «ترفیع» داده شده بود.

خروج هانکی، بدون شک نگرانی‌های مربوط به اهمیت مداوم طراحی در ا‌پل را افزایش خواهد داد. در واقع، از زمانی که آیو این شرکت را ترک کرده، هیچ معاون طراحی در صفحه رهبران اپل معرفی نشده است. بسیاری از منتقدان «تیم کوک»، مدیرعامل اپل اشاره کرده‌اند که او بارها تصمیمات کلیدی را با مشورت مدیران عملیات می‌گیرد که این امر مشارکت گروه طراحی را کاهش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی