ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا روی یک عینک واقعیت افزوده جدید کار می‌کند

گزارشی تاز می‌گوید سامسونگ کار روی عینک واقعیت افزوده جدیدی را آغاز کرده که می‌توانیم کارکردهای مختلفی را برای آن متصور باشیم.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

سامسونگ چند سال پیش پروژه Gear VR را لغو کرد ولی این شرکت همچنان به کار روی فناوری واقعیت افزوده (AR) ادامه داده است. در گزارشی جدید گفته شده که کره‌ای‌ها در حال کار روی یک جفت عینک AR جدید هستند.

سامسونگ ظاهرا باور دارد که واقعیت افزوده در آینده جایگاه رفیع‌تری پیدا خواهد کرد. این شرکت حداقل یک سال پیش روی یک هدست AR با شماره مدل SM-I110 کار می‌کرد. ولی گزارش جدید وب‌سایت GalaxyClub حاکی از کار روی دستگاه دیگری به نام SM-I120 است که ظاهرا جانشین SM-I110 شده است.

متاسفانه فعلا اطلاعات زیادی درباره این دستگاه و قابلیت‌های آن در دسترس نیست و نمی‌دانیم که SM-I120 برای چه منظوری ساخته می‌شود. ولی این دستگاه زیر دست مهندسان آزمایشگاه‌های توسعه AR سامسونگ قرار دارد. این مرکز همان جایی است که قبلا نمونه اولیه SM-I110 را توسعه داده بود.

آیا عینک واقعیت افزوده سامسونگ یک کیت توسعه خواهد بود؟

فعلا مشخص نیست که این عینک واقعیت افزوده به عنوان نمونه اولیه‌ای برای آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شود یا قرار است کیت توسعه‌ای برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث باشد تا بتوانند در آینده برای محصولات سامسونگ نرم‌افزارهای AR تولید کنند. ولی اگر با یک دستگاه پیش‌تولید روبرو باشیم که محصول نهایی آن در سال 2023 معرفی شود، طرفداران این شرکت احتمالا فوق‌العاده هیجان‌زده خواهند شد.

اگرچه اکثر اطلاعات موجود در حد گمانه‌زنی است، اما آن‌چه از این گزارش پیداست، این است که سامسونگ از تولید سخت‌افزارهای AR صرف‌نظر نکرده است. این تصمیم با توجه به حضور قدرتمندانه متا در بازار و تلاش اپل برای تولید محصولی در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حائز اهمیت است.

ظاهرا همه شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دانند که فناوری‌های AR و VR در آینده نقش مهمی ایفا خواهند کرد و قصد ندارند که از این بازار جا بمانند. اگر این محصولات بخواهند جای گوشی‌های هوشمند را بگیرند، مطمئنا سامسونگ هم به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل دنیا از این بازار جدید غافل نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی