ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

تلگرام به‌زودی با راه‌اندازی یک پلتفرم حراجی، خرید نام‌های کاربری با رمزارز را ممکن می‌کند

با وجود این پلتفرم حراج، کاربران می‌توانند مالکیت نام کاربری مدنظر خود را در اختیار بگیرند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

تلگرام به‌طور رسمی اعلام کرده که قصد دارد یک پلتفرم حراجی برای نام‌های کاربری در شبکه بلاکچین TON یا همان The Open Network ایجاد کند تا کاربران بتوانند مالکیت آن‌ها را به دست بیاورند. تراکنش‌های این پلتفرم ظاهرا از رمزارز بومی آن یعنی Toncoin استفاده می‌کنند.

در ماه آگوست «پاول دورف»، بنیانگذار تلگرام در کانال شخصی‌اش از علاقه‌اش به ایجاد چنین پلتفرم حراجی صحبت کرده بود. دورف آن زمان در کانال شخصی خود نوشته بود:

«اگر TON توانسته به این نتایج دست پیدا کند، تصور کنید تلگرام با 700 میلیون کاربر خود چقدر می‌تواند موفق باشد اگر نام‌های کاربری، لینک‌های رزرو شده گروه‌ها و کانال‌ها را به حراج بگذاریم.»

بلاکچین TON

او همچنین اشاره کرده بود که مالکیت این نام‌های کاربری، درست مانند NFTها، روی شبکه بلاکچین «تضمین شده» خواهد بود. علاوه بر این، دورف اعلام کرد که عناصر دیگری از تلگرام مانند استیکرها، کانال‌ها یا حتی ایموجی‌ها نیز می‌توانند به حراج گذاشته شوند.

پلتفرم حراج تلگرام به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

اکنون تلگر‌ام در پست جدیدی از کانال Telegram Usernames نوشته است:

«مرحله توسعه تقریبا به پایان رسیده است و پلتفرم حراجی به زودی راه‌اندازی خواهد شد. اطمینان پیدا کنید که شانس خود را برای دریافت با ارزش‌ترین نام‌های کاربری و تضمین مالکیت آن‌ها در دفتر کل غیرقابل تغییر بلاکچین TON از دست ندهید.»

شاید برای بسیاری از کاربران، فروش نام‌های کاربری آن هم توسط یک پلتفرم پیام‌رسان محبوب مانند تلگرام، کمی گیج‌کننده به نظر برسد، اما این کار قبلا نیز توسط پلتفرم‌های دیگری انجام شده است. همانطور که The Block در گزارش خود اشاره می‌کند، نام‌های کاربری در بلاکچین اتریوم مدت‌هاست که از طریق Ethereum Name Service به فروش می‌رسند.

طبق گزارش BusinessofApps، تلگرام 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و به لطف قابلیت رمزگذاری سرتاسری که امکان ارسال پیام‌های ناشناس را فراهم می‌کند، در کشورهایی از جمله ایران به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی