ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سردار جلالی: واتس‌اپ و اینستاگرام مخل امنیت هستند

رییس پدافند غیر عامل کشور درباره فیلترینگ‌های اخیر گفته این دو پلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور داشتند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۲

رییس پدافند غیر عامل کشور درباره فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ گفته این دو پلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور داشتند و این اثبات شده است. او اعلام کرده به همین دلیل هم بنابراین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که تا زمانی که امنیت کشور تضمین نشود؛ فعالیت این پلتفرم‌ها را متوقف کند. او تاکید کرده این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند و در نهایت تصریح کرده «تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند.»

ظهر امروز سردار جلالی در جمع خبرنگاران اعلام کرد «پلتفرم‌هایی که به عنوان شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا باید در چهارچوب قوانین و مقررات کشور‌ها اقدامات خود را به انجام برسانند. موضوع اصلی و در اولویتی که باید همه بر آن متعهد باشند، حفظ امینت برای مردم است.»

واتس‌اپ

او به توسعه مدل‌های بومی جایگزین این دو پلتفرم اشاره کرده و گفت که گر شورای عالی فضای مجازی مبتنی بر تامین‌نیازمندی‌های مردم برای توسعه و تقویت زیر ساخت‌های داخلی اقداماتی در دست انجام دارد تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا است کمک کرده باشد. به باور جلالی در حال حاضر شاهد یک مهاجرت نرمی در شبکه‌های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت ارادی انجام‌می‌شود: «تلاش زیادی شده است که مشاغل مستقر در این حوزه ها، جانمایی شود وابزار‌های کمکی برایش پیش بینی شود که مشاغل مردم آسیب نبیند.»

وی در پایان صحبت‌های خود به مساله رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ اشاره کرده و شرطی که از نظر بسیاری از کارشناسان یک شرط محال است پیش از این وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت و چند مقام دولتی دیگر اعلام کرده بودند را تکرار کرده است: «رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • JuzefOutlook
    JuzefOutlook | ۴ آبان ۱۴۰۱

    اگر قرار بود هر پلاتفرمی بخواد بره هر کشوری مسولان اون کشور بهش دستور بدن چکار کنند زودتر از شما خوده امریکا اجازه فعالیت به هیچکدومشون نمیداد پس خواهشا بهانه تراشی نکنید و صادقانه بگید از چی می ترسید

  • SnailMan
    SnailMan | ۲ آبان ۱۴۰۱

    درود به شرفت
    مخل امنیت که هیچی، ویران کننده حیا و عفاف

  • realtime
    realtime | ۳۰ مهر ۱۴۰۱

    امنیت کی؟ مردم؟ الان مردم هستن که ناراحت هستند. اگه این مردم توی اولویت نیستن، پس چه کسانی هستن؟

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۳۰ مهر ۱۴۰۱

    با زور و اجبار و بگیر و ببند که نمی شه اسمش رو گذاشت ارادی
    درالثانی همین امر ارادی هم که فرمودی هنوز به نصف تلگرام هم نرسیده

مطالب پیشنهادی