ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای وارداتی در ناوگان تاکسیرانی
خودرو

رئیس شورای شهر: تاکسی‌های وارداتی به خیابان‌ها می‌آیند

نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با محورت روی موضوعات متعددی از جمله سیستم‌های حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از خودروهای وارداتی در ناوگان تاکسیرانی شهری برگزار شد. در صورت موافقت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

هفته گذشته نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با محورت روی موضوعات متعددی از جمله سیستم‌های حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از خودروهای وارداتی در ناوگان تاکسیرانی شهری برگزار شد. در صورت موافقت جمعی، در آینده نزدیک شاهد جولان خودروهای خارجی در کنار ماشین‌های داخلی در خطوط تاکسیرانی تهران خواهیم بود.

به گفته رئیس شورای شهر: «شمار تاکسی‌ها در آینده نزدیک افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد، مخصوصا اینکه در مسیرهای مهمی همچون فرودگاه بهتر است خودروهای متنوعی به عنوان تاکسی در حال رفت و آمد باشند. با همکاری بخش خصوصی در این حوزه می‌توان خودروهای وارداتی را جهت حمل و نقل مسافرین در این مسیرها خدمت گرفت.»

وی ضمن اشاره به احتمال کاربرد خودروهای وارداتی در ناوگان تاکسیرانی تهران، از خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و تحویل آن‌ها به شرکت واحد خبر داد. ظاهرا ۸۰ درصد هزینه خرید این اتوبوس‌ها از وزارت کشور و ۲۰ درصد باقی‌مانده از شهرداری تهران تأمین شده است. همچنین ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی بوده و به زودی به واحد حمل و نقل عمومی بازگردانده می‌شوند.

ناگفته نماند که جلسه دیگری با محوریت حمل و نقل عمومی به زودی برگزار خواهد شد که در طول آن، درباره مباحث مهمی همچون لزوم بازگشت شرکت‌های مختلف به خط تولید اتوبوس و تعیین تیراژ هدف تا پایان سال جاری تصمیم‌گیری می‌شود.

کمبود اتوبوس‌های جدید و پیشرفته به شدت در سیستم حمل و نقل کشور احساس می‌شود. در همین راستا، وزارت کشور قراردادی را برای تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با یکی از خودروسازان منعقد کرده است. همچنین از خودروسازان دیگر انتظار می‌رود ظرفیت تولید خود را تا پایان سال جاری اعلام کنند تا مشکل کمبود اتوبوس هر چه زودتر برطرف شده و راه برای اسقاط ناوگان فرسوده و قدیمی هموارتر شود.

ظاهرا واردات واگن از چین به این زودی‌ها انجام نمی‌شود و تمرکز اصلی روی خرید اتوبوس معطوف شده است. شورای شهر تهران قصد دارد شمار اتوبوس‌های پایتخت را به ۶۰۰۰ دستگاه برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی