ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات تایید نشده از شیائومی 12 لایت 5G NE
تکنولوژی

شیائومی 12 لایت 5G NE در راه است؛ همان Civi 2 با نامی جدید؟

از قرار معلوم این تغییر نام جهت عرضه به بازارهای جهانی صورت گرفته، امری که پیش‌تر به دفعات توسط این کمپانی تکرار شده بود.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

اواخر سال گذشته میلادی شیائومی با عرضه مدل 11 لایت 5G NE دستی به سر و روی مدل می 11 لایت 5G کشید. البته این دو نسخه در عمل یکسان بودند و تنها تفاوت‌شان در تراشه آنها بود. حال به نظر می‌رسد امسال هم شاهد یک نسخه NE از سری لایت باشیم که احتمالا جدا از تراشه، تفاوت‌های بیشتری را در بر خواهد گرفت.

بنابر اظهارات یک منبع چینی آگاه، مدل شیائومی 12 لایت 5G NE روی پایگاه داده IMEI مشاهده شده است؛ امری که در واقع موجودیت این نسخه و شماره مدل 2210129SG دستگاه را تایید می‌کند. لازم به ذکر است حرف G انتهای شماره مدل نیز نشان می‌دهد که این گوشی عرضه جهانی خواهد داشت و مختص بازار چین نخواهد بود.

مشخصات تایید نشده از شیائومی 12 لایت 5G NE

از سوی دیگر اخبار غیر رسمی حاکی از آن هستند که شیائومی 12 لایت 5G NE در واقع همان مدل تغییر نام یافته سیوی 2 (Civi 2) است که از مدتی قبل به شکل انحصاری در بازار چین عرضه شده است.

مشخصات احتمالی شیائومی 12 لایت 5G NE

گوشی شیائومی سیوی 2 در مقایسه با مدل 12 لایت اولیه، از تراشه متفاوت اسنپدراگون 7 نسل 1 بهره می‌برد که باید عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 778G داشته باشد. سیوی 2 همچنین به جای دوربین 108 مگاپیکسلی به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی 12 لایت را با دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی جایگزین کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد باتری سیوی 2 با ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر ساعت کمی قدرتمندتر از باتری 4,300 میلی‌آمپر ساعت پیشین باشد. باقی مشخصات نیز اگر دقیقا یکسان نباشند، همچنان به مقدار بسیاری زیادی شبیه به یکدیگر هستند.

مشخصات تایید نشده از شیائومی 12 لایت 5G NE
شیائومی سیوی 2

در پایان بد نیست به این مورد هم اشاره شود که این گوشی با شماره مدل 2210129SG، ماه سپتامبر تاییدیه FCC را دریافت کرد. در نتیجه می‌توان گفت زمان زیادی تا عرضه آن به بازار باقی نمانده. در ضمن اطلاعات FCC نشان می‌دهند که 12 لایت 5G NE در زمینه رم و فضای ذخیره‌سازی از سه گزینه 6/128 به همراه 8/128 و 8/256 برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی