ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
امنیت

ادعای وزارت دادگستری آمریکا: جاسوسان چینی سعی داشتند در تحقیقات علیه هواوی خرابکاری کنند

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید دو مامور اطلاعاتی چین تلاش کرده بودند که به اطلاعات تحقیقات آن‌ها در خصوص هواوی دست پیدا کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

وزارت دادگستری آمریکا دو مامور اطلاعاتی چین را به تلاش برای مخدوش‌سازی تحقیقات پیرامون شرکت هواوی متهم کرد. انتظار می‌رود که کمیسیون ارتباطات فدرال به‌زودی ممنوعیت استفاده از فناوری‌های هواوی را گسترش دهد.

بر اساس اسنادی که به تازگی منتشر شده، دو مامور به نام‌های «گوئوچوم هه» و «ژنگ وانگ» به تلاش از سوی دولت چین برای دستیابی به اطلاعات محرمانه و مدارک دادگاهی تحقیقات وزارت دادگستری درباره هواوی متهم شدند. البته مسئولان آمریکایی به‌طور مستقیم به نام هواوی اشاره نکرده‌اند، اما سی‌ان‌ان و وال استریت ژورنال تاکید دارند که این اتهامات مربوط به هواوی هستند که به‌صورت مخفیانه تحت پیگرد قضایی قرار دارد.

«لیسا موناکو»، معاون دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: «این پرونده ارتباطات داخلی میان ماموران اطلاعاتی دولت چین و شرکت‌های چینی را برملا می‌کند و یک بار دیگر نشان می‌دهد که چرا این شرکت‌ها – به‌خصوص در صنعت ارتباطات – نباید برای کنترل اطلاعات خصوصی و ارتباطات ما مورد اعتماد قرار بگیرند.»

آمریکا از ارتباط هواوی با دولت چین مطمئن شده است

هواوی آمریکا

ایالات متحده مدعی است که گوئوچوم و ژنگ سعی داشته‌اند یکی از کارمندان آمریکایی را به استخدام خود درآورده و اطلاعات مربوط به تحقیقات هواوی در بروکلین را تحت اختیار بگیرند. ولی این کارمند در حقیقت خود یک مامور دوجانبه از سوی اف‌بی‌آی بوده است.

مامور اف‌بی‌آی در بخشی از این عملیات تصویری از یک سند جعلی را برای ماموران چینی ارسال و 41 هزار دلار در قالب بیت کوین دریافت کرده بود. هه و وانگ ظاهرا به دفعات سعی داشتند که با پیشنهاد هزاران دلار پاداش این کارمند را به ارسال دیگر اطلاعات پرونده هواوی ترغیب کنند.

«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا هم در یک نشست خبری در این خصوص اظهار داشت: «این اقدام تلاشی زننده از سوی مسئولان اطلاعاتی دولت چین به منظور محافظت از یکی از شرکت‌های تحت حمایت آن‌ها در برابر پاسخ‌گویی و کوششی برای تضعیف یکپارچگی سیستم قضایی ما بود.»

طبق گزارش‌ها، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌خواهد قوانین محدودکننده علیه هواوی را افزایش داده و خرید تمام محصولات این شرکت توسط کمپانی‌های آمریکایی را ممنوع سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی