ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاتراستوک به‌زودی فروش تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی را شروع می‌کند

مدل‌های هوش مصنوعی که از روی متن، تصاویر می‌سازند، در ماه‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند و حالا شاتراستوک اعلام کرده که با همکاری OpenAI، شروع به فروش تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

مدل‌های هوش مصنوعی که از روی متن، تصاویر می‌سازند، در ماه‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند و حالا شاتراستوک اعلام کرده که با همکاری OpenAI، شروع به فروش تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی DALL-E 2 می‌کند.

ادغام هوش مصنوعی DALL-E در شاتراستوک

شاتراستوک در حقیقت همکاری‌اش با OpenAI را افزایش می‌دهد و در ماه‌های آینده، مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر این کمپانی مستقیما درون شاتراستوک ادغام می‌شود. شاتراستوک همچنین در حال راه‌اندازی یک «صندوق مشارکت‌کننده» است که هنگام فروش آثار هنرمندان برای آموزش مدل‌های تبدیل متن به تصویر، بخشی از درآمد را به آن‌ها می‌پردازند.

شاتراستوک تنها امکان فروش آثار ساخته شده با OpenAI را فراهم می‌کند و اگر عکسی با هوش مصنوعی دیگری ساخته شود، نمی‌توان در این پلتفرم آن را فروخت.

این اولین باری نیست که شاتراستوک و OpenAI با یکدیگر همکاری می‌کنند. از سال 2021، شاتراستوک در راستای کمک به خلق DALL-E، تصاویر و متادیتا خود را به OpenAI می‌فروشد. حالا همکاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و خروجی‌های DALL-E با هنرمندانی که تصاویرشان برای ساخت این مدل استفاده شده، به رقابت می‌پردازند.

شاتراستوک هوش مصنوعی

همانطور که گفتیم، از تصاویر خود هنرمندان برای توسعه هوش مصنوعی DALL-E استفاده شده، بنابراین اینطور به نظر می‌رسد که هنرمندان باعث بیکاری خودشان می‌شوند. به همین دلیل است که شاتراستوک صندوق مشارکت‌کننده را ایجاد کرده است. از این صندوق به هنرمندان، عکاسان و طراحانی که اثرشان به شرکت‌هایی مانند OpenAI فروخته شده، هزینه پرداخت می‌شود.

ایجاد این صندوق اهمیت بالایی دارد و برای اولین بار شاهد انجام چنین کاری از سوی پلتفرم‌هایی مانند شاتراستوک هستیم. با این حال چنین کاری باعث ایجاد سوالات اخلاقی پیرامون چنین مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود.

اگرچه استفاده یا خرید داده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی قانونی است، اما بسیاری نگران چالش‌های ایجاد شده توسط این مدل‌ها در آینده هستند. یکی از این نگرانی‌ها مربوط به حق کپی‌رایت می‌شود و به همین دلیل Getty Images مانع از فروش تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی شده است. باید دید شرکت‌ها در آینده چه رویکردی را در قبال این نگرانی‌ها در پیش می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی