ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

تحقیقات جدید: همه‌گیری کرونا باعث افزایش حملات قلبی شده است

همزمان با شیوع بیماری همه گیر کرونا،‌ آمار مرگ‌و‌میر ناشی از حملات قلبی نیز به شکل مشهودی افزایش پیدا کرده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

تحقیقات جدید انجام شده در مرکز درمانی Cedars-Sinai کالیفرنیا نشان می‌دهد همزمان با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا،‌ آمار مرگ‌و‌میر ناشی از حملات قلبی نیز به شکل مشهودی افزایش پیدا کرده است.

پزشکان این مرکز در مطالعه‌ای جدید می‌گویند افزایش آمار مرگ ناشی از حملات قلبی بی‌ارتباط با بیماری کرونا نیست و عفونت ناشی از کووید-19 می‌تواند به سلامت قلب آسیب برساند.

در این مطالعه جدید بیش از 1.5 میلیون مرگ ناشی از حمله قلبی طی 10 سال منتهی به مارس 2022 مورد بررسی قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در طول همه‌گیری بیش از میانگین مورد انتظار تعیین شده قبل از سال 2020 است که خبر از افزایش تعداد فوتی‌ها در دوران همه‌گیری کرونا می‌دهد.

کرونا حملات قلب

کرونا می‌تواند به سلامت قلب آسیب وارد کند

به طور کلی، محققان افزایش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی را در سال‌های اول و دوم همه‌گیری کرونا تایید می‌کنند. اما شاید جالب‌ترین نکته آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی بین سال‌های 2020 و 2022 با چندین موج اصلی کرونا همزمان بوده‌اند. یعنی در زمان‌هایی که بیماری در پیک خود قرار داشته، تعداد مرگ‌های ناشی از حملات قلبی نیز افزایش یافته است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که مرگ‌ومیرهای ناشی از حمله قلبی تا سال 2021 افزایش یافته و در طول دوران اوج همه‌گیری سویه امیکرون تا سال 2022 همچنان بالا باقی مانده است. با وجودی که این فرض وجود دارد که سویه اومیکرون ویروس کم‌خطرتری است، اما ظاهرا بر آمار مرگ‌ ناشی از حمله قلبی تاثیرگذار بوده است.

بیشترین افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در سنین 25 تا 44 ساله مشاهده شده و افزایش 29.9 درصدی بالاتر از میانگین مورد انتظار را نشان می‌دهد.

«یی هوی یئو»، یکی از محققان این مطالعه می‌گوید داده‌های آماری نشان می‌دهند که تعداد حملات قلبی در طی همه گیری کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی