ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیش
تکنولوژی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت تا پایان 2022 راه‌اندازی می‌شود

سرویس استارلینک از ماه دسامبر و قبل از پایان سال جاری میلادی، برای وسایل نقلیه در حال حرکت در دسترس قرار می‌گیرد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

اسپیس ایکس اعلام کرده که سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از ماه دسامبر و قبل از پایان سال جاری میلادی، برای وسایل نقلیه در حال حرکت در دسترس خواهد بود.

تا پیش از این، کاربران می‌توانستند حین سفرهای کاری و در توقف‌های بین سفر با استفاده از دیش استارلینک، به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند. اما اکنون وضعیت بهتری در انتظار کاربران است و دیگر لازم نیست بعد از توقف بین مسیر، تجهیزات مربوط به اینترنت ماهواره‌ای را جمع کنند، بلکه این تجهیزات در حین حرکت در جاده‌ها نیز پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. در واقع اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس وسایل نقلیه در حال حرکت نیز قرار می‌دهد.

استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت

تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای خودروهای در حال حرکت ارزان قیمت نخواهد بود. در حالی که استارلینک قیمت تجهیزات اینترنت ماهوار‌ه‌ای را برای خودروهای ثابت و بدون حرکت 599 دلار تعیین کرده است، این رقم برای وسایل نقلیه در حال حرکت به 2500 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، در زمان سفارش دیش، هزینه 50 دلاری نیز بابت حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است که به قیمت تجهیزات اضافه می‌شود.

علاوه بر هزینه تجهیزات، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 135 دلار حق اشتراک ماهیانه نیز دارد که برای وسایل نقلیه در حال حرکت، ظاهرا همین حق اشتراک درنظر گرفته خواهد شد. در یکی از مستندات مربوط به استارلینک به این موضوع اشاره شده که سرعت اینترنت ماهواره‌ای در مناطق پرجمعیت و در ساعات اوج مصرف، کمتر خواهد بود.  

اسپیس ایکس اعلام کرده که سخت افزار مربوطه به این تجهیزات به گونه‌ای ساخته شده که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است و می‌تواند به صورت دائمی روی وسایل نقلیه نصب شود.

ایلان ماسک با انتشار توییتی، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت را تایید کرده و دیش این تجهیزات، طراحی مربعی شکلی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی