ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیمنسیتی 9200
تکنولوژی

نتایج بنچمارک آنتوتو تراشه دیمنسیتی 9200 افشا شد: قدرتمندتر از اپل M1

طبق بنچمارک آنتوتو، تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی 9200 توانسته آیپد پرو M1 را با اختلاف هرچند اندک شکست دهد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

مدیاتک برای رونمایی از نسل بعدی تراشه پرچمدارش یعنی دیمنسیتی 9200 آماده می‌شود و حالا شاهد افشای نتایج بنچمارک آنتوتو این چیپ هستیم. تراشه پرچمدار مدیاتک در این بنچمارک توانسته پردازنده قدرتمند اپل M1 را شکست دهد.

چیپ پرچمدار جدید مدیاتک به‌زودی معرفی می‌شود؛ تراشه‌ای که طبق شایعات از هسته Cortex-X3 بهره می‌برد و با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد.

نتایج بنچمارک دیمنسیتی 9200

نتایج بنچمارک تراشه پرچمدار مدیاتک توسط یکی منابع دنیای فناوری به نام «Digital Chat Station» افشا شده. این چیپ از پردازشگر گرافیکی Immortalis-G715 بهره می‌برد که با Cortex-X3 همراهی می‌شود. این تراشه مدیاتک توانسته در آنتوتو امتیاز 1,266,102 را بدست آورد که بالاتر از آیپد پرو M1 با امتیاز 1,251,547 است. باید به این موضوع اشاره کرد که ظاهرا امتیاز تراشه مدیاتک به صورت آنلاین تایید نشده است.

طبق تصویری که Digital Chat Station به اشتراک گذاشته، بنچمارک آنتوتو تراشه پرچمدار مدیاتک در دمای اتاق انجام شده و دمای چیپست به بالاتر از 37 درجه سلسیوس نرسیده است. این دما نشان‌دهنده استفاده از سیستم خنک‌کننده پیشرفته در دستگاه مورد آزمایش و همچنین نقش مهم لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC است.

بنچمارک آنتوتو دیمنسیتی 9200

با توجه به نتایج بدست آمده که البته هنوز نمی‌توان بطور قطعی آن را تایید کرد، باید منتظر رقابت سنگینی میان دیمنسیتی 9200 و اسنپدراگون 8 نسل 2 باشیم؛ تراشه‌ای که گفته می‌شود مانند رقیبش با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که معمولا بنچمارک آنتوتو امتیاز بالاتری به تراشه‌های اندرویدی نسبت به سیلیکون‌های سری A و M اپل می‌دهد. بنابراین برای مقایسه دقیق‌تر عملکرد دیمنسیتی 9200 و اپل M1، باید منتظر عرضه چیپ پرچمدار مدیاتک و محصولات مجهز به آن باشیم. علاوه بر این، اپل حالا تراشه M2 و آیپد پرو مجهز به آن را در بازار دارد.

ماه آینده میلادی تراشه‌های دیمنسیتی 9200 و اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی می‌شوند، با این حال احتمالا در ماه پایانی 2022 یا اوایل سال آینده میلادی شاهد رونمایی از محصولات مجهز به آن‌ها خواهیم بود. انتظار می‌رود این‌بار دستگاه‌های بیشتری با دیمنسیتی 9200 روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی