ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

چین دوباره ووهان را قرنطینه کرد؛ سه سال پس از گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا

ووهان که اولین مورد کرونا سال 2019 در آن گزارش شده بود، اکنون نزدیک به 20 تا 25 مورد جدید را روزانه گزارش می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

شهرهای چین، از ووهان در مرکز آن گرفته تا شینینگ در شمال غربی، محدودیت‌های کووید-19 را دوبرابر می‌کنند، زیرا پنجشنبه، برای سومین روز متوالی بیش از 1000 مورد جدید کرونا در سراسر کشور چین گزارش شده است.

ووهان، محل اولین شیوع ویروس کرونا در جهان در اواخر سال 2019، حدود 20 تا 25 عفونت جدید در روز را طی این هفته گزارش کرده است. همچنین طی 14 روز گذشته، 240 مورد جدیدی در این شهر ثبت شده است. مقامات محلی آن به بیش از 800 هزار نفر در یک منطقه دستور داده‌اند که تا 30 اکتبر در خانه‌های خود بمانند.

چین

طبق پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر این، فروش گوشت خوک در بخش‌هایی از شهر ووهان تعطیل شده است، زیرا مقامات اعلام کرده‌اند که یک مورد کووید با زنجیره تامین محلی گوشت خوک ارتباط دارد.

گوانگ‌ژو، چهارمین شهر بزرگ جین از نظر بازده اقتصادی و مرکز استان گوانگ‌دونگ نیز روز پنجشنبه خیابان‌ها و محله‌های بیشتری را مسدود کرد و از مردم خود خواست تا در خانه‌هایشان بمانند، زیرا مناطق جدیدی از آن در چهارمین هفته شیوع مجدد کرونا، پرخطر تلقی شده است.

در شینینگ، مرکز استان چینگهای، کاربران شبکه‌های اجتماعی از کمبود مواد غذایی و تورم قیمت کالاهای ضروری خبر می‌دهند، زیرا مقامات بهداشتی در این شهر 2.5 میلیون نفری پس از تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی در اوایل اکتبر، محدودیت‌های بیشتری را برای مهار کووید اعمال کرده‌اند.

شیوع کرونا در یکی از کارخانه‌های سازنده آیفون در چین

ووهان

در کارخانه‌ای از شهر ژنگژو که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آیفون در جهان شناخته می‌شود و حدود 300 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند نیز ظاهرا کرونا شیوع پیدا کرده است. گروه فناوری فاکسکان که این کارخانه را اداره می‌کند، روز چهارشنبه شیوع دوباره را تایید کرد، اما گفت که «عملیات و تولید آن نسبتا پایدار است».

چین بارها متعهد شده که برای مقابله با کووید-19 به سیاست اعمال قانون به شکل کاملا سختگیرانه خود پایبند باشد و کارهایی که مقامات می‌گوید برای مهار ویروس ضروری است را اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی