ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

داخلی سازی سیستم تله ماتیک ایران خودرو
خودرو

محصولات CONNECTED ایران خودرو در راهند؛ تله ماتیک با لینوکس داخلی سازی شد

پروژه داخلی سازی سیستم تله ماتیک ایران خودرو توسط شرکت دانش‌بنیان تام کلید خورده و به سبب بالا بودن سطح تکنولوژی آن، در سه مرحله تعریف شده است. این محصول نقش مهمی در تولید و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۵

پروژه داخلی سازی سیستم تله ماتیک ایران خودرو توسط شرکت دانش‌بنیان تام کلید خورده و به سبب بالا بودن سطح تکنولوژی آن، در سه مرحله تعریف شده است. این محصول نقش مهمی در تولید و توسعه خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو ایفا می‌کند و خودرو ریرا قرار است به اولین محصول ایران خودرو با فناوری متصل یا CONNECTED تبدیل شود. این تکنولوژی در واقع زمینه را برای ارتباط خودروهای با یکدیگر در راستای تبادل اطلاعات ترافیکی در مسیر، فراخوان خودکار مراکز اورژانسی در صورت وقوع تصادف و بهره گیری از نقشه آنلاین و ...فراهم می آورد.

سامانه تله ماتیک ایران خودرو بر خلاف محصولات مشابه، مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس AGL داخلی سازی شده و مالکیت معنوی آن به ایران خودرو تعلق دارد. تولید داخلی سیستم تله ماتیک خودروهای متصل، هرگونه وابستگی به شرکت‌های خارجی را از میان برداشته و گام بلندی به سمت ارتقای هوشمندسازی صنعت خودرو کشور به حساب می‌آید.

پروژه داخلی سازی سیستم تله ماتیک ایران خودرو در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول شامل ارائه سرویس‌های کاربردی همچون برقراری تماس‌های اضطراری با مراکز خدماتی در صورت بروز حادثه یا شرایط بحرانی، ردیابی و کنترل خودروهای سرقتی، انتقال اطلاعات خودرو جهت عیب‌یابی و ارائه راه‌حل یا ارسال نیروی تعمیرکار، ارتباط خودرو با گوشی‌های هوشمند و غیره می‌شود.

در دو مرحله بعدی، سیستم با اضافه شدن ویژگی‌های بیشتری مثل نظارت بر سرعت و موقعیت‌یابی خودروهای شرکتی، موقعیت‌یابی خودروهای اعضای خانواده، برقراری ارتباطات V2V برای اطلاع‌رسانی در مورد تصادفات و سوانح رانندگی، برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، قابلیت اتصال وای فای در داخل خودرو، هشدار نقطه کور و غیره، حالت جامع و کامل‌تری پیدا خواهد کرد.

سیستم تله ماتیک ایران خودرو با همت نیروی متخصص و مهندسین تام هر روز ارتقا پیدا می‌کند و در خودروهای متصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ریرا نخستین محصول این شرکت است که از فناوری خودروهای متصل پشتیبانی می‌کند.

بد نیست بدانید که شرکت تام، رابط میان مجموعه‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان و گروه خودروسازی ایران خودرو به حساب می‌آید و بازوی اصلی مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش این شرکت است. تام همچنین در حوزه تأمین و ساخت تجهیزات و همین‌طور خودکارسازی پروسه‌های صنعتی فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی