ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم اواس 107
تکنولوژی

کروم اواس 107 منتشر شد؛ قابلیت‌های بیشتر برای مدیریت میز کارها

آپدیت جدید سیستم عامل کروم تغییرات نسبتا مهمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مدیریت بهتری بر امور خود داشته باشند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

گوگل در ماه‌های اخیر بی‌سروصدا نسخه‌های جدید کروم اواس را منتشر کرده اما تازه‌ترین نسخه این سیستم عامل با شماره 107 ظاهرا کمی بزرگ‌تر است و قابلیت‌های جدید بیشتری به همراه دارد. البته بخشی از این قابلیت‌های جدید در واقع توسعه تعدادی از قابلیت‌های قبلی این سیستم عامل محسوب می‌شوند.

بزرگ‌ترین تغییر کروم اواس 107 قابلیت ذخیره‌سازی میزکارها (Desks) است. در این نسخه می‌توانید از صفحه Overview با یک کلیک میزکار فعلی خود را برای بعداً ذخیره کنید. این ویژگی اجازه تعیین نام برای میزکارها را می‌دهد، امکان نمایش تاریخ ساخت آن‌ها را فراهم می‌کند و حتی می‌توانید به‌صورت اجمالی آیکن‌های هر میزکار را ببینید.

کروم اواس Desks

حالا بستن میزکارها از منوی Overview راحت‌تر شده و با انجام این کار یک پنجره پاپ‌آپ Undo ظاهر می‌شود که اجازه می‌دهد در صورت وقوع اشتباه، میزکارهای خود را برگردانید. گوگل همچنین در حال آزمایش قابلیتی برای ادغام میزکارهاست تا بتوانید چند میزکار باز را با هم ترکیب کنید.

اپلیکیشن Files در حالت Recent View طراحی جدیدی پیدا کرده و از فیلتر Documents بهره‌مند شده است. به‌علاوه، این فهرست حالا بر اساس تاریخ مرتب‌سازی می‌شود.

کروم اواس بستن میزکارها
کروم OS بستن میزکارها

نویسه‌های لهجه‌دار در کروم اواس 107

در نهایت، قابلیت جدید دیگری که در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار می‌گیرد، منویی از نویسه‌های لهجه‌دار است که به هنگام نگه داشتن انگشت روی دکمه‌های کیبورد مجازی یا فیزیکی در صفحه ظاهر می‌شود. اگر این قابلیت برای شما در دسترس نیست، باید فلگ آن را از مسیر زیر در کروم فعال کنید:

chrome://flags/#enable-cros-diacritics-on-physical-keyboard-longpress

گوگل سیستم عامل کروم اواس را برای دستگاه‌های کروم بوک ساخته که معمولا برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کسانی کاربرد دارد که به دنبال اجرای پردازش‌های سنگین روی دستگاه خود نیستند. این محصولات اغلب با قیمتی پایین‌تر از لپ‌تاپ‌های عادی روانه بازار می‌شوند، با این حال شاید آن طور که این غول دنیای فناوری انتظار داشت، با استقبال کاربران دنیای دیجیتال مواجه نشدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی